Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, May 13, 2010

PRK Sibu: Rumah Mewah Sekitar Bandar Sibu

Reactions: 
Slogan...
Praktikal...
Tak sampai sejam dah dapat lebih dari 30 bijik rumah beb... tu baru 1 kawasan... kalau dekat Kampung Hilir, lagi haru beb... Ni kelas "Kemajuan" yang BN dok tagang dekat Sibu... Kemajuan kepala abah korang la...

PRK Sibu: Misi 13hb. Mei, 2010

Reactions: 
Lepas aku publish entri disini. aku dapat 1 sms yang aku percaya dari puak pencacai UMNO/APCO... katanya - "Bro... stakat gambar rumah senget dekat mana-mana pun boleh dapat bro... lu jangan nak kelentong rakyat Malaysia la dengan gamba-gambar bodoh lu... gua pernah pergi Sibu. rumah sengat macam tu memang ada tapi tak sampai 20 bijik pun"...

Tu kata pencacai UMNO-APCO...

Jadi, hari ni aku nak pusing bandar Sibu dan pinggir bandar Sibu dan gua janji akan dapatkan sekurang-kurangnya gambar 30 bijik rumah daif yang masih berpenghuni...

Lu tunggu pencacai..! Lu sembah UMNO/APCO sebab lu ada kepentingan, orang lain hidup daif mengalahkan zaman Parameswara lu tak pernah peduli.

Kemajuan kepala Jubur Saiful la UMNO/APCO..!

PRK Sibu: Beginilah Caranya Kekayaan Negeri Sarawak Dibelanjakan...

Reactions: 
Pagi 12hb. Mei, 2010 jam 8:00 lagi YB Dr.Dzul (Ahli Parlimen Kuala Selangor) dah call aku ajak ikut dia kempen di Kampung Jeriah. Kampung Jeriah terletak lebih kurang 10km dari Bandar Sibu. nak masuk ke Kampung Jeriah, tersergam indah sebuah pintu gerbang.

Dekat situ dah tergantung banner ejen APCO dengan slogan "Terus Berjuang Untuk Pembangunan Sibu". mampuih APCO... 1 lagi projek tipu MeLAYU oleh ejen APCO.
Dekat sebelah pintu gerbang tu ada 2 orang anak muda tempatan dok meniaga air tebu. aku tegur lebih kurang... macam mana keadaan dalam kampung ni..? begus ke tak..?

"Ala... abang masuk tengok sendiri la... kami pun dah bosan cerita... dari dulu sampai sekarang macam ni jugak..." budak tu cakap... macam best je tu...
Sampai dekat dalam kampung, dah ramai dah sampai... Calon Pakatan Rakyat, Lim Kit Siang, Dr.Mariah dan lain-lain pimpinan Pakatan Rakyat dah mula kempen dari rumah ke rumah...
Untuk sessi hari ni, aku semangat untuk ikut kempen dekat 3 bijik rumah je sebab ada banyak benda yang lagi menarik dekat situ yang orang tak tau... penduduk kampung ni je yang tau, MUSTAHIL KERAjaan Pusat tak tau tapi ramai lagi penyokong ejen APCO tak tau sebab benda ni disembunyikan dari pengetahuan umum.

Cover jubur taik beb... ejen APCO memang pakar la dalam hal ni... parti lain semua tak bagus, parti ejen APCO je yang bagus, ejen APCO je yang bawak kemajuan... kemajuan lubang jubur Saiful la woi...!!!

Sebelum tu cuba korang perhatikan gambar dekat atas tu... nak masuk rumah penduduk, ada jambatan kayu usang kecik, semak-samun (sebenarnya tu lopak air aka longkang).

Longkang

Sistem longkang zaman batu masih diguna-pakai di Kampung ni, bukan setakat kampung ni je, sepanjang aku duduk dekat Sibu ni, aku perhatikan dekat bandar Sibu pun pakai sistem longkang macam ni jugak, gali parit lebih kurang, lepas tu setel.

Air yang bertakung tak tau keluar kemana, kalau hujan memang dah biasa air longkang melimpah atas jalan, luar biasa kalau tak melimpah. aku rasa macam kawasan loji kumbahan pulak.

Kalau ikut cakap penduduk tempatan, masalah ni dah beribu kali diajukan dekat pihak berkenaan, tapi sebab kami miskin, aduan kami masuk bakul sampah je... standard ejen APCO.

Masjid

Masjid dengan selambanya dibina diatas tanah paya, senang cerita atas lopak air... usang tak payah nak cakap, kayu dah reput sana-sini, masjid pun dah senget... harap cat je baru... takat tu je lah ejen APCO hormat rumah Allah...

Rumah Penduduk

Standard rumah untuk kawasan maju yang sentiasa disuntik dengan kemajuan dan semakin hari semakin maju ialah seperti diatas dan juga dibawah...
Yang ni antara kemajuan yang dibawa oleh ejen APCO... semaju-maju Kolumpo mana ada orang mampu buat rumah macam ni beb... BN Sarawak je yang mampu...
Harga rumah mewah ni lagi mahal dari Banglo Mat Taib KM Sarawak...
Sebab rumah ni letak bendera BN, lepas PRK kalau BN menang, rumah ni tak akan berubah dan akan terus macam ni sebab ternyata tuan rumah ni seronok dengan keadaan macam ni... Hidup APCO...!!!
Beb... aku tengok rumah kongsi Mat Indon yang datang cara haram pun tak de la daif macam ni...

Sepanjang aku di Sibu, aku tak berapa nampak geng-geng UMNO/BN Semenanjung turun dekat sini, budak-budak Blogger pencacai pun sekor pun tak de... mungkin tak de yang sudi nak sponsor...

Silap sponsor, semua yang selama ni UMNO/BN dok sorok dari pengetahuan orang Semenanjung akan terbongkar... sikit sebanyak aku do pikir, dengan tahap kehidupan orang Sarawak macam ni, Blogger UMNO/BN pun reti jugak terbukak bijik mata... kalau nak menipu pun, tipulah anak babi baru beranak sebab dia akan sondol sesondol-sondolnya sampai bila-bila...

Tak tau la pulak aku kot-kot Blogger UMNO/BN ejen APCO pun spisis anak babi baru beranak jugak... seronok la ejen APCO macam tu... bela babi kos tak tinggi... bagi sampah je tiap-tiap hari... janji dapat sondol...

PRK Sibu: 9hb. Mei, 2010

Reactions: 
Kempen Sambutan Hari Ibu telah diadakan serentak dengan kempen Pilihanraya Kecil Sibu dan semua ibu-ibu di Sekitar Bandar Sibu diraikan di rumah masing-masing. setiap rumah menerima sekuntum bunga mawar sebagai simbolik dan penghargaan dari Pakatan Rakyat.
Selesai berkempen, majlis makan-makan telah diadakan di Bilik Gerakan Angkatan Muda KeADILan Sibu. Dato' Haji Mahfuz sempat buat Re-Union "X" ISA. yang pakai baju biru muda tu bekas Senior Dato' Haji Mahfuz masa dalam tahanan ISA.
Mustafa Kamil Ayub dalam sessi panas-panas badan membantai ejen APCO di Bandung.
Wakil PKR Sarawak... banyak sangat yang orang Sarawak tak tau paal penipuan ejen APCO. tanah rege RM30.000 sekaki persegi ejen APCO bayar tak sampai RM30 hengget... betul-betul Zionis..!
Go..! Go..! Mahfuz..!
Lim Guan Eng... Pakatan Rakyat dah buktikan di Kelantan, Pulau Pinang, Kedah dan Selangor... sebab tu ejen APCO semakin takut dengan Pakatan Rakyat..!
Vote For DAP..! Sibu for change..!