Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, May 20, 2010

Kelemahan Anwar Ibrahim: Suka Pungut Sampah

Reactions: 
Iye benar. Anwar ni pemaaf dan suka nak “tarbiyyah” orang. Maka, dengan otomatik dia suka sangat pungut sampah-sampah yang telah dibuang oleh parti lain.

Orang seperti Zulkifli Noordin dan Wee Chee Keong adalah sampah kepada PAS dan DAP. Wee Chee Keong telah dibuang DAP kerana perangai beliau yang suka buat kacau. Keluar DAP buat parti baru, MDP, dgn Liew Ah Kim dan lawan DAP. Tapi, lawan punya lawan, deposit hilang.

Zulkifli Noordin ni PAS dah pecat keahlian sebab bertanding tiket PKR tanpa kebenaran PAS. Memang perangai pun perangai suka menipu dan berbohong sejak dalam PAS lagi.

Juga, Zahrain Bayan Baru. Semua orang tahu dia ni UMNO pun dah tolak. Masuk KeAdilan sebab dah takda tempat dalam UMNO. Gaya hidup pun bukan main hebat. Dah masuk KeAdilan pun gaya hidup tidak berubah. Last-last melompat.

Juga, Salehuddin Hashim anak kepada bekas ahli Parlimen PAS(Parit 1969), Haji Hashim Gera. Hashim Gera dipecat oleh PAS sebab berronggeng di Parlimen sampai masuk “paper”. Ada ka patut, dah jadi ahli parlimen Pas pegi berjoget. Walaupun masa tu takda lagi tarbiyyah macam sekarang, namun syiar tetap dijaga.

Kalau bapak dia pun dah tunjuk perangai macam tu, anak dia apa lah lagi. Bak kata orang putih: “The Apple Does Not Fall Far from The Tree”.

Eloklah Fauziah isytihar suruh semua ahli yang nak keluar KeAdilan supaya keluar. Masanya sampah-sampah ni dibuang dari KeAdilan. Anwar kena utama kan mereka yang terbukti komited dan tahan uji. Orang seperti Johari Abdul yang dari seorang korporat mampu mendapat pinjaman perniagaan jumlah berjuta ringgit terus jatuh ke tahap menjadi penjual pasar malam. Semua sebab dia istiqamah dan terus dalam perjuangan.

Orang-orang seperti ini yang wajib Anwar utamakan sebab mereka sekurang-kurangnya telah membuktikan komitmen mereka dan pernah diuji dengan kesusahan.

Tulang Besi

1987: Mahathir Adalah Bala Allah Ke Atas Rakyat Malaysia

Reactions: 
Benar sekali. Saya masa tu berada dalam dalam Tingkatan 3 dan tidak memahami apa yang berlaku secara jelas. Tapi, Alhamdulillah, saya sekarang sudah nampak. Kalau Ku Li yang menang pemilihan UMNO 1987, kehidupan rakyat Malaysia sekarang jauh lebih makmur dan terjamin.

Tapi, mungkin kerana Allah SWT murka dengan rakyat Malaysia kerana tidak tunduk kepada perintah Allah, maka Allah SWT takdirkan seorang pemimpin yang zalim seperti Mahafiraun memimpin Malaysia. Teringat saya satu hadeeth yang diriwayatkan oleh Ibu Majah and Imam Ahmad.
Rasulullah Saw bersabda:

“Bagaimana kalian apabila terjadi lima perkara, dan aku berlindung kepada Allah mudah-mudahan lima perkara itu tidak terjadi pada kamu atau kamu tidak menjumpainya, yaitu,

Tidaklah perbuatan zina itu tampak pada suatu kaum, dikerjakan secara terang-terangan, melainkan tampak dalam mereka penyakit ta’un dan kelaparan yang tidak pernah dijumpai oleh nenek moyang dahulu.

Dan tidaklah kaum itu menahan zakat, melainkan mereka ditahan oleh Allah turunnya hujan dari langit, andai kata tidak ada binatang ternak tentu mereka tidak akan dihujani.

Dan tidaklah kaum itu mengurangi takaran dan timbangan, melainkan mereka disiksa oleh Allah dengan kesengsaraan bertahun-tahun dan sulitnya kebutuhan hidup dan nyelewengnya penguasa.

Dan tidaklah pemimpin-pemimpin mereka itu menghukumi dengan selain kitab yang diturunkan oleh Allah, melainkan mereka akan dikuasai oleh musuh yang merampas sebagian kekuasaan mereka.

Dan tidaklah mereka itu menyia-nyiakan kitab Allah dan sunnah Nabi-Nya, melainkan Allah menjadikan bahaya di antara mereka sendiri.” (HR. Ahmad dan Ibnu Majah
Mungkin juga pada tahun 1987 rakyat Malaysia banyak melakukan dosa menipu dalam urusan perniagaan dan bisnes. Maka, Allah SWT menurunkan bala kepada kita dengan memenangkan Mahafiraun dan beliau kekal sebagai Perdana Menteri kita.

ANTARA KU LI dan MAHAFIRAUN

Senang sahaja. Ku Li faham dan mahir dalam mentadbir ekonomi. Mahafiraun mentadbir ekonomi negara macam mentadbir restoran mamak - kacau bilau dan huru hara.

Semua projek yang Ku Li jana berjaya dan hidup sampai sekarang. Misal paling besar adalah Petronas yang diasaskan sewaktu Ku Li Menteri Kewangan di bawah Tun Hussein Onn.

Juga, Fleet Group yang menjadi syarikat pemegang amanah untuk UMNO berada dalam keuntungan yang besar sewaktu Ku Li melepaskkannya pada Daim Zainuddin dan banyak lagi contoh-contoh kecil kejayaan Ku Li sebagai Menteri Kewangan.

Gandingan Mahazalim-Daim pula telah berjaya mengharu birukan ekonomi Malaysia. SEMUA PROGRAM DAN PROJEK MAHAFIRAUN-DAIM gagal. Semua idea Mahazalim gagal.

Sebabnya, nafsu besar tapi kemampuan takda. Itulah dia bangsa Mahafiraun. Gah sana gah sini, dalam hapah pun takdak.

Patutlah Musa Hitam letak jawatan. Musa Hitam tu 100x lebih bijak dalam ekonomi berbanding Mahafiraun. Dia dah nampak dah negara akan jadi macam kapal karam bawah dua ekor jeghaung ni. Musa Hitam bukan macam Mahazalim, tak berani jumpa Pelajar Universiti, berdebat secara terbuka. Mahazalim pegi taja Akta Universiti sebab takut pelajar2 Universiti jatuhkan dia.

LAGI CERITA KEBODOHAN MAHAFIRAUN

Bayangkan, kos “bail-out” projek2 penswastaan Mahafiruan sahaja berjumlah RM80 billion. Pada waktu yang sama, semua biasiswa di bawah DEB dihapuskan. Padahal, pemberian RM80 billion ni bukan satu bentuk “biasiswa” ke?

Rakyat marhean dipaksa ambik pinjaman pelajaran bawah SPN, manakala kroni pula diselamatkan apabila mereka rugi meniaga. Bayangkan betapa harunya ekonomi negara bawah Mahafiraun-Daim-UMNO?

Masa kroni-kroni ni untung, siapa yang merasa keuntungan mereka? Jawapnya tiada siapa. Bila rugi, kita pula terpaksa tanggung biawak2 hidup ni.

Antara contoh kebodohan Mahazalim adalah bail-out LRT. Kenapa kena belanja sampai RM11-12 billion? Kan lebih baik suruh bank isytihar pemegang konsesi tu bankrap dan beli asset dan projek itu kembali dengan harga tak sampai RM1 billion? Lagi RM10-111 billion tu boleh guna buat stesen dan jalur LRT yang baru.

Tapi Mahazalim mahu menyelamatkan kroni serta kepentingan UEM/Renong/Daim dari bankrap. Maka, rakyat Malaysia terpaksalah masuk university dengan pinjaman pelajaran manakala kroni boleh hidup senang lenang dengan duit RM11-12 billion.

Sepatutnya barua2 seperti Daim Zainuddin ni dah lama masuk penjara sebab tak bayar hutang. Kroni2 beliau seperti Wan Azmi Wan Hamzah, Halim Saad, Tajuddin Ramli, Tajuddin Othman dsbnya sepatutnya dah duduk di Penjara KAjang ataupun Sungai Buloh sebab menjahanamkan ekonomi negara.

KESANNYA SEKARANG

Terpaksalah rakyat Malaysia bayar itu dan ini. Gaji tak naik, harga barang sentiasa naik. Tol sentiasa naik. Traffic jam makin teruk sebab takda duit nak tambah stesen serta track LRT. Duit semua Mahazalim dah guna untuk tolong kroni2 dia yang rugi meniaga sebab masing2 bodoh tak tahu meniaga tapi diberi peluang sebab masing2 kaki kipas dan kroni.

Bawah Pak Lah pun sama. Bebudak Tingkat 4 meneruskan legasi Mahazalim. Keuntungan dari duit minyak berjumlah lebih RM250 billion kita pun tak tau pegi mana. Semua dah masuk poket bebudak tingkat 4. Mereka rasa mereka pegi Oxford/Cambridge mereka pandai. Tak sedar mereka dipergunakan oleh orang.

Haram jadah Mahafiraun dgn Daim ni tak kesah kalau rakyat Malaysia hidup tertekan sebab semua tu bukan duit dia. Segala keuntungan dia dah buat dan sekarang mereka hidup senang lenang.

Tinggalah kita rakyat Malaysia hidup dalam keadaan bangsat dan tertekan membayar kembali hutang-hutang yang dibuat Mahazalim dan Daim yang mahu menyelamatkan kroni2 mereka.

Sekali lagi saya sebut, pada 1987 Allah SWT mahu menurunkan bala pada rakyat Malaysia dengan memenangkan Mahathir ke atas Ku Li.

Tapi, jangan lupa, Mahathir takkan menang kalau Sanusi Junid tidak bantu beliau menipu dalam pemilihan itu.

Kita rakyat Malaysia lah bodoh dan bahlul sebab pegi sokong Mahazalim dan UMNO. Selamanya kita hidup menanggung hutang yang banyak sampailah ke lubang kubur nanti.

Tulang Besi