Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, August 21, 2010

Pengetua Rasis: Kenyataan Media SABM

Reactions: 
SABM (Saya Anak Bangsa Malaysia) Menutuk Komen Rasis Oleh Pengetua Sekolah

1. Kami berasa marah terhadap kenyataan rasis yang disyaki telah dikeluarkan oleh Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman Putra di Kulai, Johor.

2. Kami terperanjat dan kesal bahawa kenyataan penuh bisa seperti itu, telah keluar dari mulut seorang pendidik yang digalaskan tanggungjawab untuk membentuk perwatakan serta peribadi Anak – Anak Bangsa Malaysia. Apa yang lebih menyedihkan adalah kenyataan tersebut dibuat oleh Pengetua bagi sebuah sekolah yang menggunakan nama Bapa Malaysia!

3. Kami berasa sedih bahawa kenyataan tersebut, jika terbukti benar, bercanggah dengan prinsip-prinsip Rukunegara yang telah di lafazkan oleh generasi demi generasi pelajar sekolah sejak 40 tahun dahulu.

4. Kami mengutuk tindak balas awal Kementerian Pendidikan yang kelihatan amat bersahaja dan tidak mengambil kira perasaan dan sensitiviti masyarakat, di mana Kementerian Pendidikan menyatakan bahawa kejadian tersebut hanyalah satu 'salah faham' yang timbul akibat 'masalah komunikasi'.

5. Kami mengambil maklum, setelah reaksi serta tindak balas oleh masyarakat umum, pihak Kementerian telah mewujudkan Jawatankuasa Khas untuk menyiasat kejadian tersebut

6. Kami mengalu-alukan langlah ini dan berharap Jawatankuasa Khas tersebut akan menjalankan siasatan yang adil, telus serta terperinci dan laporan jawatankuasa tersebut boleh diteliti oleh pihak awam. Kami menyeru pihak Kerajaan untuk mengambil tindakan segera bagi melaksanakan cadangan yang dikemukakan oleh Jawatankuasa Khas tersebut.

7. Kami menyeru setiap warganegara Malaysia untuk menyampaikan pesanan yang jelas bahawa kita sebagai masyarakat yang sivil dan bertamadun, tidak akan bertolak ansur terhadap sebarang bentuk diskriminasi perkauman yang dilihat agak ketara sejak kebelakangan ini.

Saya Anak Bangsa Malaysia [SABM]
Kuala Lumpur
20 Ogos 2010

UMNO Terengganu Pun Sewel Jugak La...

Reactions: 
Ahlan "WASAHLAM" Ya "RAMADAHAN"..?

"WASAHLAM"...???

"RAMADAHAN"...???

Ni la jadiknya kalau terlebih "Islam" dari Islam...

UMNO selama-lamanya BENGONG..!

Blog Dalam Proses Kemaskini...

Reactions: 
Geng... blog ni masih dalam proses kemaskini... mana-mana link blog korang yang terhilang tu gua mintak mahap banyak-banyak... mintak tolong tinggal link masing-masing dekat ruangan komen...

Tak yah gatal-gatal nak tinggal link mengarut... sape tinggal link mengarut - SAH anak babi...

Ramadhan....

Reactions: 

Nama LGE Dalam Khutbah Jumaat: Apa Nak Heran..?

Reactions: 
Dah bising pulak "kunun-kununnya" nama Lim Guan Eng disebut dalam doa lepas khutbah jumaat... yang dok bising-bising tu tak lain tak bukan puak-puak UMNO. masjid mana tak disebut, imam mana tak dibagi nama, cuma disebut - dapat laporan yang mengatakan bla bla bla...

Puak-puak dan juak-juak penyokong UMNO/BN bukan main lagi buta-buta percaya. yang tukang percaya tu pulak, tak de sekor pun dapat nak sebut dalam masjid mana dan imam mana yang buat kerja ni. semua dok sebut - ada maklumat dari sumber yang sahih...

Sumber yang sahih tu tak de pulak bagi bukti yang sahih... macam biasa, tukang kena tuduh kena siasat sendiri benda tu berlaku ke tidak. inikan negara gila, apa nak heran..?

Paling best aku dok tengok, puak-puak UMNO/BN yang mati-mati percaya benda tu berlaku... siap geleng-geleng kepala sambil-sambil dok sebut - "Masya-Allah... apa nak jadi ni..."... punyalah "warak"...

Media Perdana kompom akan main isu ni sampai korang mati. tapi 1 je yang aku heran... dekat masjid yang peristiwa ni berlaku, tak kan tak de sorang pun orang UMNO yang jadi saksi dan ada dekat situ masa kejadian..?

Eh... puak-puak UMNO pergi sembahyang jumaat ke..?

Tak koootttt..! dah la tak pergi sembahyang jumaat, buat fitnah pulak tu... ish ish ish... Lim Guan Eng tak bagi MeLAYU ulau Pinang sembahyang jumaat kooottt..!

Buduh punya UMNO..!

Tahniah UMNO Bahagian Jelutong... Hidup MeLAYU...!!!

Reactions: 
Majlis "SABUTAN" Ramadzan Al-"MURABAK"...

Errr... "SABUTAN" tu apa...???

Urgh... "MURABAK" tu apa...???

UMNO...??? PPSMI...???

Ni la jadiknya kalau terlebih MeLAYU dari Melayu..!

Buduh..!