Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, August 24, 2010

Khianat Surau: 4 Remaja Ditahan...

Reactions: 
Laporan terkini akhbar The Star menyatakan 4 orang suspek telah ditangkap berhubung kes simbah cat dan baling botol arak di Surau Taman Pulai Impian, Seremban. 4 orang remaja berumur antara 16 ke 18 tahun sebelum itu telah dimarahi oleh AJK Surau kerana bermain mercun berhampiran surau.

Hahaha..! nak tuduh sape..? Cina..? India..?

Oih... ade ke Cina main mercun bulan Ramadhan..?

Oih... ade ke India main mercun sempena bulan Ramadhan..?

Sah-sah anak MeLAYU la tu..! kalau yang jenis tak reti bahasa tak hormat agama ni MeLAYU dari pemerintahan mana..? Dah tentu la UMNO..!

Bapak borek, anak rintik..!

Peeegidah..! aku nak tengok respon puak-puak UMNO macam mana...

National Geographic: Crime Scene Bangkok - Dr.Pornthip Rojanasunand

Reactions: 
Beb... National Geographic boleh buat rancangan khas pasal Dr.Pornthip... mahkamah Malaysia pulak macam bangang... memang dasar Zionis..!

"Kununnya" Malaysia Sebuah Negara Islam... Tapi...

Reactions: 
Surau Taman Pulai Impian, Sikamat dekat sini disimbah dengan cat merah dan dibaling dengan botol arak hari ini.

Pengerusi jawatankuasa surau itu, Mohd Hasbi Ismail berkata, kejadian itu disedari oleh jemaah surau semasa solat subuh pagi ini dan memaklumkan kepadanya.

"Kejadian ini saya rasa berlaku antara 3.30 pagi dan 4 pagi dan saya telah membuat laporan polis secara rasmi,” katanya kepada Bernama.

Mohd Hasbi berkata, selain empat botol arak dibaling di hadapan bangunan surau, terdapat kesan cat warna merah di dinding, lantai dan pintu cermin bahagian kanan surau.

"Saya rasa amat sedih dan kesal atas kejadian yang berlaku kerana mencemari rumah ibadat orang Islam dan kesucian bulan Ramadan,” katanya.

Surau yang tidak berpagar itu baru digunakan pada 24 Julai lepas.

"Saya anggap ini adalah satu perbuatan khianat oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Saya tidak tahu apakah motif sebenar mereka yang melakukan kerja ini dan berharap pihak polis akan menyiasat sehingga tertangkapnya mereka yang terlibat dan dihadapkan ke muka pengadilan,” katanya.
Aku tak nak ulas panjang-panjang hal ni... malas jugak nak tuduh mana-mana pihak dalam hal ni... cuma nak sebut sikit hal yang sepatutnya berlaku dan ianya dapat mengelakkan dari perkara-perkara (sabotaj) macam ni berlaku di mana-mana rumah ibadat kita...

Benda paling mudah ialah - imarahkan masjid-masjid dan surau-sirau setiap masa. kalau setiap masa surau-surau atau masjid-masjid diisi dengan umat Islam yang sentiasa meluangkan masa di surau-surau dan masjid-masjid untuk beribadah, perkara macam ni agak susah nak berlaku... kalau berlaku pun, tak payah pening-pening nak cari siapa punya angkara.

Kenapa dekat Kelantan benda macam ni tak pernah berlaku..? sebabnya... surau-surau dan masjid-masjid di Kelantan sentiasa berpenghuni... tak macam tempat lain... boleh paham..?

Pembinaan surau-surau atau masjid-masjid bukan untuk bermegah-megah menunjukkan "keislaman" sesiapa... surau-surau dan masjid-masjid ialah tempat untuk umat Islam beribadah... jadi... imarahkan rumah-rumah Allah dengan aktiviti ibadah...

"Kununnya" Negara Malaysia ialah sebuah Negara Islam, agama rasminya ialah agama Islam dan majoriti penduduknya beragama Islam... Tapi...

Kenapa surau-surau dan masjid-masjid kepunyaan orang Islam paling sunyi diantara rumah-rumah ibadat di Malaysia..?

Fikir...