Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, September 07, 2010

Puaka... Yang Ni UMNO Tak Bising Pulak..?

Reactions: 
Apasal puaka-puaka UMNO tak bising pasal ni..? takut dekat puaka dekat atas ke..? bila bukan Islam masuk mesjid tak tutup aurat (bukan Islam ada aurat ke..?) UMNO kecoh 1Malaysia, bila orang Islam sendiri hina Islam, baca kitab suci Al-Qur'an tanpa tutup aurat korang tak nak bising pulak..?

Makin lama makin jelas kesetanan UMNO ni... beragama Islam, tapi menghina agama sendiri... ni lagi teruk dari setan...

Campurtangan KDN - Musa Hassan

Reactions: 
Tan Sri Musa Hassan mengakui luahannya berhubung campur tangan pihak ketiga dalam tugasnya sebagai Ketua Polis Negara (KPN) sebelum ini, adalah merujuk kepada Kementerian Dalam Negeri (KDN).

Beliau berkata, campur tangan itu yang melibatkan tindakan mengeluarkan sesuatu arahan tanpa pengetahuannya dan tidak selari dengan arahan dan kawalannya sebagai KPN.

"Saya tidak mahu ada pihak beri arahan salah. Arahan mesti dari polis, bukan dari orang luar.

"Malah, ada pegawai-pegawai saya yang dikawal. Tindakan sedemikian salah dan ianya terbukti membelakangkan undang-undang," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, di sini hari ini.

Ditanya lebih lanjut tentang campur tangan itu, Musa memberitahu, sesetengah individu mempunyai kepentingan peribadi, politik dan agenda sendiri.

Katanya lagi, pihak polis menjalankan tugas selepas mendapat laporan atau aduan orang ramai dan sekiranya wujud campur tangan sedemikian sehingga menganggu siasatan, pihak polis pula yang dipersalahkan.

"Bila polis tidak dapat menjalankan tugas, orang ramai akan tuduh polis terima rasuah. tetapi pada hakikatnya, ada arahan pihak lain tanpa pengetahuan polis," katanya.

Menjawab satu soalan, beliau sentiasa bersikap terbuka dan berterus terang selagi percaya tindakannya itu di jalan yang betul.

"Saya hanya luahkan perkara yang betul supaya semua pihak sedar tindakan campur tangan itu boleh menjejaskan siasatan.

"Saya sentiasa mengingatkan bakal KPN akan datang supaya menjadi pemimpin yang baik dan jangan biarkan sesiapa mempengaruhinya melakukan perkara melanggar undang-undang dan berhati-hati kerana banyak kritikan perlu dihadapi.

"Jika kita komited, ikhlas dan jalankan tugas untuk Allah, kita tidak akan kecewa," katanya lagi.

Dalam pada itu, Musa turut memberitahu, beliau hanya mengetahui tempoh tamat kontraknya selepas diumumkan melalui satu sidang akhbar dan bukannya dimaklumkan terus kepadanya.

"Saya tidak dimaklumkan apa-apa berhubung penamatan kontrak saya ini dan mengetahuinya selepas satu kenyataan akhbar," katanya.

Musa dalam satu wawancara Mingguan Malaysia Mac lalu mendedahkan bahawa Polis Diraja Malaysia (PDRM) sering menerima tekanan sama ada daripada pihak politik atau orang-orang tertentu.

Menurutnya, mereka cuba memberi tekanan, mungkin kerana kurang selesa dengan tindakan yang beliau arahkan.

Musa dalam wawancara itu menegaskan bahawa hanya KPN yang boleh memberi arahan berdasarkan Seksyen 4 Akta Polis 1957.


TPU - Aik..? bila kontrak ditamatkan dengan cara yang tak bermaruah, di"anjing'kan begitu je baru nak cerita benda macam ni..? dulu masa pegang jawatan penting kenapa tak pernah ambik tindakan..?

Sudah-sudahlah "X" KPN... dah terlambat rasanya untuk buat kenyataan nak bersihkan nama... banyak sangat dah kerosakan yang ngko dah buat masa ngko pegang jawatan... dulu ngko jadi balaci dok pikul tilam naik turun mahkamah... habuannya ialah jawatan tertinggi yang ngko pegang sebelum ngko pencen...

Lu pun sama... tukang bagi arahan tu dah memang setan, ngko yang tukang terima dan ikut arahan setan tu pulak macam mana..? dari awal dulu pun ngko dah subahat kan..?

Blah la lu... gaji yang ngko terima selama ni belum tentu dihalalkan dek rakyat...