Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, September 09, 2010

600.000 Perantau Anak Kelantan Pulang "Mencuci"...

Reactions: 
Beb... 1 hal yang aku sangat-sangat seronok dan suka bila sampai 1 Syawal selain dari hari lebaran atau hari kemenangan umat Islam melawan nafsu ialah waktu ini juga anak-anak perantau warga Kelantan dan lain-lain negeri yang celik informasi kembali memenuhi ceruk-ceruk kampung halaman masing-masing.

Apa yang seronoknya ialah bila sampai masa cuti panjang, semua "informasi bergerak" ni akan bekerja dengan cara yang sangat efektif sekali dan inilah mimpi ngeri KERAjaan UMNO/BN setiap tahun semenjak bermulanya era Reformasi 1998.

Tiap-tiap hari media perdana menjalankan agenda memperbodohkan rakyat malaysia dengan menyalurkan pelbagai berita-berita bohong dan palsu termasuk yang diputar belit sebaik mungkin untuk "survival" KERAjaan UMNO/BN dan setiap tahun pada bulan Syawal, Allah memberikan seluas-luasnya peluang kepada kebenaran untuk bersinar di bumi milik-Nya.

Anak-anak muda para perantau tak kan pulang dengan dada yang kosong. banyak informasi yang selama ni tak pernah sampai ke kampung-kampung akan mula berpindah macam air sungai dari mulut ke mulut. bermula dari rumah, kedai-kedai kopi, warung-warung dan banyak lagi tempat tumpuan.

Orang-orang kampung, felda-felda dan kawasan-kawasan pedalaman akhirnya akan tahu apa sebenarnya yang berlaku dalam dunia politik Malaysia yang sekian lama dikotori oleh tangan-tangan jahat pemerintah berlambang dacing.

Anak-anak muda yang bekerja di Pulau Pinang lebih tahu apa yang berlaku dan corak pemerintahan Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang... yang merantau di Selangor lebih faham permainan politik jahat pembangkang di Selangor dan yang merantau di lain-lain negeri pun mengalami pengalaman yang sama.

Pakcik-pakcik dikampung-kampung akan di"basuh" pemikiran mereka dengan berbagai informasi yang lebih tepat. aku rasa watak yang paling menonjol sepanjang musim Aidilfitri ialah watak Lawyer MACC...


Semalam aku sempat lepak dekat rumah member aku dekat sebuah kampung dipinggir bandar Kota Bharu... sempat tengok pakcik-pakcik seramai lebih kurang 15 orang... pakat-pakat dok kerumun sebijik laptop dekat serambi rumah member aku...

Korang tau apa yang diorang dok layan..? Youtube beb... Youtube... rakaman Enkues TBH...walaupun rakaman tu singkat, tapi sangat menarik... aku suka respon pakcik-pakcik tu lepas tengok Lawyer MACC buat demo cara-cara bunuh diri dengan cara mencekik diri sendiri...

Sambil kerut-kerut kening pakcik tu cakap - menate loyar gilo..!

Dengan selambanya member aku jawab balik - loyar tu tok gilo Pok Jak, menate KERAjae hok gilo sebab ambik loyar gilo..! hahaha...

Pakcik-pakcik yang selama ni dok tengok TV gomen tanya balik - bakpo video ni tok masuk TV..? member aku jawab - sajo sebab nok wi Pok Jak bodo sokmo..!

Pok Jak jawab balik - KERAjae babi...

Erm... nampak gayanya susah betul UMNO/BN nak survive PRU-13 nanti...