Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, October 23, 2010

Apabila Setan Bisu Bersuara...

Reactions: 
Maka berkatalah "Ulama Muda UMNO", Fathul Bari Mat Jahya (Baca: S E T A N - Setan, kalau bahasa Arab: Syaitannirrajim):
Pendekatan pembangkang mengecam tindakan Rosmah Mansor menaungi Festival Busana Islam (IFF) - yang mencetuskan kontroversi - tersasar daripada konsep agama sebagai nasihat.

Fathul Bari berkata, pembangkang sengaja membesar-besarkan isu itu sambil meletakkan sepenuhnya kesalahan atas bahu Rosmah tanpa menyiasat terlebih dahulu perkara itu.

"Sepatutnya bantahan itu ditujukan kepada penganjur sedangkan beliau (Rosmah) penaung semata-mata," katanya.

"Tanpa diteliti hal tersebut, mereka terus menyerang dan menghukum. Adakah ini sikap orang Islam yang mengakui membawa hukum Allah. Sedangkan jelas perbuatan seperti ini tersasar Islam yang mengajar etika menasihati seseorang,"

"Kalau mereka ikhlas (menasihati) mengapa tidak tarik tangannya, bersendirian tanya dengannya lebih dahulu (perkara sebenar)."

Memetik pendapat seorang tokoh terkenal mazhab Shafie, Fathul Bari berkata, pemerintah patut didoakan dengan kebaikan dan bukannya dengan maki hamum dan caci maki.

Menurut anak bekas mufti Perlis itu lagi, ini kerana Islam meletakkan adab dan etika tertentu untuk menegur seseorang.

Bercakap kepada Malaysiakini selepas itu, beliau bagaimanapun menegaskan tidak bersetuju 100 peratus program seperti itu dikaitkan dengan Islam.

"Saya cuma tekankan tadi soal adap menasihati pemimpin," katanya.
Kah kah kah kah kah...

Gua dah agak... Setan memang macam ni... lagi 1 yang gua dah lama sangat dah dok agak: Iman tak dapat diwarisi dari seorang ayah yang bertaqwa...

Kah kah kah kah kah...!!!

A'uzubillahiminasyaitanirrajim...

*biasa la setan... biasanya setan sebelum makan dia tak baca Bismillahirrahmanirrahim... manusia pun macam tu jugak... kadang-kadang baca Bismillahirrahmanirrahim sebelum makan tapi lepas makan lupa pulak nak baca Alhamdulillah... ada jugak manusia lain yang lupa adanya ayat yang mengatakan hukum "BERSUBAHAT dengan KEMUNGKARAN"...

Yang tu kita panggil SETAN jugak...

Kah kah kah kah kah...!!!

Malaysia & PM TerBANGANG...

Reactions: 
Lama betul tak menaip. kadang-kadang bila tak ambik tau langsung pasal politik Malaysia ni pun best jugak... 24 jam pikul kamera kehulu-hilir, layan suasana harmoni dekat pantai-pantai, bukit-bukau dan jugak sungai-sungai agak mendamaikan (buat sementara)... tapi sampai ke 1 masa tersangkut jugak dengan politik.

Memang tak dapat nak lari dari dunia politik.

Jadi nak ulas pasal Menara 100 tingkat atau dalam bahasa Sastera Inggeris ianya disebut "Mega Coffin". kalau tak paham bahasa Inggeris pun tak salah dan tak perlu malu sebab kita rakyat Malaysia bertuah mempunyai seorang Perdana Menteri yang jauh lebih bodoh dan BANGANG dari kita yang sekolah tak de la setinggi mana. kekurangan kita boleh ditutup dengan kelemahan ketara Pemimpin Tertinggi Negara kita Malaysia.

"Bapak Borek, Anak Rintik"... ada orang kampung cakap - "Bapak Memb*rit, Anak Mengintip"... bahasa kasar yang sangat-sangat manja untuk dibisikkan ke telinga PM kita. P*kimak punya PM...

Aku ni bukan Kakitangan Awam tapi aku nak komen jugak pasal bonus Kakitangan Awan dan jugak pembinaan "Mega Coffin" yang dibentangakan oleh PM P*kimak dalam bajet 2011 tempohari...

Ambik sikit laporan dari Media Perdana:
KUALA LUMPUR, 16 Okt 2010 - Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan memberikan bantuan kewangan khas dan bukan bonus sebulan kepada kakitangan awam kerana tidak boleh berbelanja lebih daripada pendapatan.

Perdana Menteri berkata, sekiranya kerajaan memberikan bonus sebulan ia menyebabkan implikasi perbelanjaan kerajaan sehingga RM3.1 bilion.

Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan berkata demikian pada Perhimpunan Kebangsaan Guru 1Malaysia di Stadium Putra Bukit Jalil, di sini, pagi ini.
Nak cakap aku ni pandai pun, tidak la jugak aku ni pandai... kalau aku pandai, dah tentu sekarang ni aku bukan sorang blogger... boleh jadi jugak sekarang ni aku dah jadi PM dan Najib BANGANG ni jadik Blogger... tu kalau aku pandai la...

Beb... kos untuk bina "Mega Coffin" tu RM5 Billion... kos untuk bagi bonus pada Kakitangan Awam pulak ialah RM3.1 Billion SAHAJA.

Najib BANGANG tu pulak sebut dalam kenyataannya - "kerajaan memberikan bantuan kewangan khas dan bukan bonus sebulan kepada kakitangan awam kerana tidak boleh berbelanja lebih daripada pendapatan."

Eh... korang paham ke tak sifir yang ada dalam kepala hotak aku ni..?