Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, January 31, 2011

Krisis Mesir: Pelajar Malaysia Dirogol..? Apa Tindakan Wisma Putra..?

Reactions: 
Umum mengetahui yang dunia kini sedang kecoh dengan krisis yang melanda Mesir. Krisis paling buruk di bawah rejim Hosni Mubarak. Aku sendiri merasa gementar bila mengenangkan nasib mereka di sana. Tambahan ramai pelajar-pelajar Malaysia yang menuntut di sana. Ratusan kawan-kawan aku yang pernah belajar bersama di Maktab Mahmud Alor Star dan Kolej Universiti Insaniah juga ramai yang terperangkap di sana. Belum dikira sanak saudara aku lagi.


Berikut adalah realiti keadaan student Malaysia di Mesir sekarang. Maklumat ini dihantar oleh seorang student yang sempat online di sana sebelum internet disekat sepenuhnya.
  • mereka totally lost contact memandangkan internet & mobile network dah kena block.
  • balai polis dibom dan penjara telah dipecahkan dan ramai banduan berkeliaran.
  • ada rumah student yang kena rompak.
  • mereka kekurangan makanan.
  • ada pelajar kita dirogol di Cairo.
  • they are totally in unsafe condition.

Ada pelajar kita yang dirogol di Cairo? Astaghfirullah.. Aku harap sangat yang itu adalah berita palsu. Aku tak sanggup tahu siapa pelajar yang dimaksudkan tu. Nauzubillah...

Sama-samalah kita berdoa agar semuanya selamat dan baik-baik saja. Mudah-mudahan tiada yang buruk berlaku. Diminta kepada pihak goverment supaya bertindak dengan cepat. Tolong bawa balik students Malaysia. Ini bukan krisis biasa. Turkey, US, India are sending planes to evacuate their citizens in Egypt. Malaysia????

Sumber: http://www.solihinzubir.com/2011/01/krisis-mesir-pelajar-malaysia-kena.html
TPU - Tak mustahil Krisis di Tunisia & Mesir akan merebak sampai ke Malaysia sekiranya KERAjaan Pusat yang ada sekarang masih meneruskan corak pemerintahan yang ada sekarang.

Dari laman FaceBook rakan-rakan di Mesir, kita dapat berhubung dan bertukar-tukar maklumat beberapa ketika sebelum semua bentuk talian komunikasi lumpuh sepenuhnya setelah dihentikan keseluruhan operasinya oleh Rejim Mubarak yang takut akan kebocoran maklumat dan perkembangan disana.

Terakhir sekali kita mendapat berita diatas dan juga beberapa maklumat yang amat menyakitkan hati... ada seorang ibu kepada pelajar pengajian Islam di Mesir telah menghantar email kepada TPM mohon supaya dibawa pulang semua rakyat Malaysia yang berada di Mesir untuk keselamatan mereka tetapi malang sekali apabila TPM atau pihak yang berkenaan sekadar memberi respon - KERAjaan hanya membawa pulang pelajar dibawah tajaan MARA & JPA manakala yang lain-lain tidak akan dibawa pulang kerana "Tiada kepentingan"...

Beb... ni KERAjaan Negara apa ni..? Negara Islam..? KERAjaan Amerika pada masa ini tergesa-gesa menghantar pesawat khas untuk mengangkut rakyatnya pulang ke Amerika tanpa mengira siapa mereka asalkan warganegara Amerika dan KERAjaan Negara Islam Malaysia pula memilih "bulu"... rupanya tidak semua rakyat Malaysia ini penting... sejak bila wujudnya "Kasta" ni..?

Terakhir Wisma Putra mengeluarkan kenyataan bahawa Pelajar-Pelajar & Rakyat Malaysia di Mesir berada dalam keadaan selamat dan masih tiada keperluan untuk membawa mereka pulang. persoalannya, bagaimana Wisma Putra mengesahkan keadaan mereka..? adakah Wisma Putra telah berjaya menghubungi SETIAP PELAJAR & RAKYAT MALAYSIA di Mesir sebelum mengeluarkan kenyataan tersebut..?

Dibawah ni aku pastekan beberapa maklumat dan respon yang dikutip melalui laman Facebook:
  • Rashid Abdul Rahim ibu seorang pelajar pengajian islam di al-azhar ada e-mail kt TPM.. suruh bawak balik semua student2 kt sane.. tau ape jawapan yg dia dpt?.. dia cakap kerajaan bawak balik student2 tajaan mara dan jpa sahaja.. yg kebanyakkan depa student2 medic anak2 dato'.. yg student pengajian islam katanya tiada kepentingan tuk dibawak balik.. wallah hu alam.. sumber dari kawan di mesir..
  • MamaRikishi NorwatiAriffin setau aku, pagi tadi berita bagitau, menteri dia kata tiada keperluan lagi utk bawak pulang pelajar malaysia di mesir. bukan ke menteri dia tu org umngok.dia nk tunggu mmg ada yg kena rogol baru nak bagi kenyataan " saya sangat kesal dengan apa yg berlaku" dh tu mmg ayat yg slalu digunakan
  • Adi Nordin tambah sikit topeng perak... kerajaan malaysia kata kalau pelajar malaysia nk pulang boleh tp hendaklah dibiaya sendiri tiket kapal terbang... pelik syarikat kroni nk lingkup boleh plak dorang bailout..
  • Nor Syuhada Jafry dapat cal adik d mesir td tp trputus, katanya bekalan makanan smakin brkurang, kedai pasaraya drompak, keselamatan xtrjamin, keta kebal polis n tentera da sj kat jalan2 utama, adik sy course Medic tajaan JPA namun xda prncangan pun utk bawa mreka balik, mak ayah sy risau spnjang masa..km hnya blh berdoa n solat hajat bila TPM kata kau nak balik sila biaya sndiri
  • Nor Syuhada Jafry nak p bank amik duit pun xboleh mcm mn nak beli tiket balik, then kedutaan nasihatkan pinjam duit kawan, aduhai kawan 2 pun nak guna duit la dlm keadaan darurat ni
Tu baru rintihan dan luahan dari segelintir mereka yang keluarga mereka terperangkap dalam Krisis di Mesir... jangan sampai mereka-mereka ini pula yang menjadi pemangkir kepada kebangkitan Rakyat Malaysia yang menentang Pemimpin yang hanya mementingkan diri sendiri dan anak beranak sahaja... kalau Tunisia boleh berubah, Mesir hampir berubah, jangan ingat Malaysia tak kan berubah...

Beb... Berapa sangat la kos untuk bawa balik Rakyat Malaysia di Mesir berbanding dengan yang dah Fat Lady Of Malaysia habiskan untuk joli..? berapa banyak sangatlah kos untuk selamtkan Rakyat Malaysia di Mesir berbanding dengan yang KERAjaan dah habiskan untuk selamatkan Syarikat Kroni yang dah nak mampos..?

Nak tunggu Rakyat Malaysia memenuhi jalanan dulu baru nak bertindak..? jangan sampai orang kata "Dah Terlambat..!"

44 comments:

Amuraria said...

KERAJAAN YANG PERIHATIN AKAN MEMBANTU SEMUA PELAJAR-PELAJAR MALAYSIA TIDAK KIRA APA TAJAAN (RAKYAT DIDAHULUKAN )! MELAINKAN KERAJAAN NAK BUAT KERJA DAJAL & MUSIBAT PILIH-PILIH BULU AKAN TERIMA KEMARAHAN & SUMPAHAN RAKYAT ! MAKA TAK AKAN KEKAL LAMA LA JAWABNYA !

tuan komrad said...

wakakakakakakakakak..

inilah dia dinamakan kerajaan barua negara.....


wakakakakakakakakakakakak....

kata jahiliyah karang,dibantainya marah..ate..dah memang jahil murakab pon

wakakakakakakakakakakakak

Anonymous said...

KERAjaan umno mmg PUKIMAK

Anonymous said...

kerajaan malaysia....tolong bawak pulang student-student kat mesir tu...anak orang tu.....

Aslina said...

takkan la negara kita takde bajet untuk kejadian tak terduga camni? bajet tu semua da abes untuk 'pembangunan' ke? menara 100 tingkat tu? dengan masuk poket sendiri ke? atau sibuk tolong negara lain yang kene gempa bumi la semua pasal nak glemer? padahal negara tu punya benci bagai nak rak dengan kite?

rakyat sendiri terperangkap dekat tempat yang da sedia maklum keselamatan tahap kritikal pun masih nak berdolak-dalih nak antar bantuan/amik rakyat balik.

abes tu selama ni yang sebelum2 ni pegi tolong rakyat negara lain tu ade kepentingan ke? bab nak bawak balik student malaysia sendiri ke negara sendiri siap pilih bulu.

Anonymous said...

Negara lain hantar pesawat ke Mesir untuk bawa balik Rakyat nya! Malaysia? Macam mana nak hantar pesawat kerana ENJIN NYA TIADA!!! Nak hantar Kapal Selam, KAPAL SELAM MALAYSIA TAK BOLEH TENGGELAM. Gomen Malaysia SERBA TAK BOLEH!

Anonymous said...

Salam Semua,

Jangan EMOSI lebih sangat. ini ketentuan ALLAH..bukan kerajaan UMNO, seperti yg hangpa semua maki ini.

Minta pertolongan ALLAH..semoga dipermudahkan perjalanan usaha bawa keluar.

Belum apa-apa dah kutuk kerajaan, segi logik siapa nak bantu kalau asyik dimaki tak tentu arah.

11000 lebih pelajar. APAKAh pihak kedutaan dijamin mereka pun selamat disana. Jika mereka pun tidak selamat bagaimana nak bantu pelajar dan rakyat malaysia disana? Keselamatan memang risiko buat masa ini.

Fikirlah secara tenang/rasional jangan ikut hati yang selalu hitam keatas kerajaan.

Bila terdesak baru ingat orang yang boleh bantu anda. Bila senang tangan itu digigit. Manusia apakah itu?

Sabarlah Insya Allah. ada jalannya. Banyakkan berdoa.

maaf jika ada yg terasa.

Anonymous said...

1.puak Pas bila lagi nak bertindak!!takkan dok berkokok dari jauh jee!!salahkan orang!ala macam kes banjir dikedah!!pemimpin pas asyik main golf!asyik pakai tie dan kot!
2.Biasalah mula-mula kerajaan selamatkan puak yang buat medic dulu!!anak tajaan kerajaan!!
3.takkan puak-puak pas dimesir mau ditolong oleh puak umno kot!!
4.kalau aku!!!tak mau aku!!aku sanggup berjihad bersama-sama puak mesir untuk hapuskan talibarut israel!!hosni momarak!kat malaysia dulu!!aku begitu bersemangat nak berperang dengan yahudi!agen yahudi!talibarut yahudi!sekarang tibalah masa untuk berjihad!!
5.lagipun dah berkoyan!!makian aku tujukan pada puak umno!takkan aku sanggup minta tolong depa kot!!


p/s-semuga semua rakyat malaysia selamat!tak kira mana-mana parti-insya-Allah.

Anonymous said...

Takdir ALLAH semua itu, ingat ALLAH....
Istifar byk2...

Anonymous said...

klw~haha semua boleh jd dgn klw^ org bodoh je cte gune klw2 ni.bnd da xrelevan n nmpk sgt ko org umngok bongoks!!

Tinta.Muallimah said...

Ya Allah lindungilah dan selamatkanlah anak2 gadis kita disana. Ameen ya Rabbal 'alamin.

Anonymous said...

Salam semua..
aku nk anjur demo besar2an jatuhkan KERAjaan ngok skrg cm yg Tunisia dah buat tu.. sapa nk join?.. menyirap darah aku TPM bangang ckp cm tu..

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

Salam Semua,

Jangan EMOSI lebih sangat. ini ketentuan ALLAH..bukan kerajaan UMNO, seperti yg hangpa semua maki ini.

Minta pertolongan ALLAH..semoga dipermudahkan perjalanan usaha bawa keluar.

Belum apa-apa dah kutuk kerajaan, segi logik siapa nak bantu kalau asyik dimaki tak tentu arah.

11000 lebih pelajar. APAKAh pihak kedutaan dijamin mereka pun selamat disana. Jika mereka pun tidak selamat bagaimana nak bantu pelajar dan rakyat malaysia disana? Keselamatan memang risiko buat masa ini.

Fikirlah secara tenang/rasional jangan ikut hati yang selalu hitam keatas kerajaan.

Bila terdesak baru ingat orang yang boleh bantu anda. Bila senang tangan itu digigit. Manusia apakah itu?

Sabarlah Insya Allah. ada jalannya. Banyakkan berdoa.

maaf jika ada yg terasa.

February 1, 2011 9:22 AM
-----------------------------------
kepala butuh masak asam la ko.dgn cara ko brpikirla umno terus merompak merogol negara ni. semuanya mmng ketentuan Allah SWT tp DIA ckp kalu ko xnak ubah DIA pun xkan mengubahnya. bodoh ko ni. dah tanggungjawab kerajaan utk melindungi rakyat dia. tp kerajaan sundal barisan neraka tajaan yahudi amerika dgn britain tahun 1957 x buat pun. ko ni mesti menteri kerajaan sundal malaysia. mcm babi.dasar melayu bodoh lg bebal. org mcm ko lah yg menyebabkan melayu terus ditindas. bacul. ni bukan citer kedutaan malaysia kt sana. skrg citer kerajaan malaysia kt sini. tolong bukak minda jgn tau nak balas dendam jer. tau la ko tu melayu yg kaum penuh dgn hasad dengki. mula komen bagi salam tp komen mcm yahudi. kalu anak ko kt sana ko nak buat ape? jawablah bodoh sial.

Anonymous said...

tawwakal,berdoa dan berusahalah semua umat Muhammad supaya muslimin dan muslimat khasnya sdara seagama Islam selamat dan sihat sejahtera bersatupadu tak kira pak arab, mak arab dan rakyat malaysia ~untuk rakyat dan pelajar malaysia kat mesir tu.. semua pihak harus bersatu tak kira orang umno atau pas perlu memikirkan sesuatu dan membuang ongkos bersama untuk mmembawa mereka pulang ke tanah air ~apa salahnyer umno sediakan pesawat mas dan pas pulak isi minyaknye ~yang seronoknye saya dah dapat senaskah buku 'mohd. sabu air mata di bumi memali'

Anonymous said...

alhamdulillah! segerkan lah cadangan pesawat TLDM kat teluk aden tu ~angkut dan pindah rakyat dan pelajar2 m'sia kat mesir tu terbangkan mereka ke jeddah seperti yang dirancangkan ~sememangnye tak ada yang berkemampuan berbuat demikian melainkan kerajaan bn dan umno sahaja ~takyah pilih2 angkut dan pindah semua bakal2 pemimpin negara tak kira orang umno jadi menteri kerjaan dan orang pas yang akan menjadi yb pembangkang..

Anonymous said...

1.Bila lagi Pas nak tubuh tabung selamatkan pelajar agama pas dimesir!!pelajar medic tajaan kerajaan tak pa!!depa dijaga dengan baik oleh penaja depa!!
2.Tabung tu !!eloklah di bendahari kan oleh mat sabu!!
3.duit derma tu dijamin selamat!!akan sampai ketangan pelajar yang terlibat!!

Anonymous said...

naper tk bawak kapal mavi marmara ke sana??? haha

Ira said...

kepala butuh masak asam la ko.dgn cara ko brpikirla umno terus merompak merogol negara ni. semuanya mmng ketentuan Allah SWT tp DIA ckp kalu ko xnak ubah DIA pun xkan mengubahnya. bodoh ko ni. dah tanggungjawab kerajaan utk melindungi rakyat dia. tp kerajaan sundal barisan neraka tajaan yahudi amerika dgn britain tahun 1957 x buat pun. ko ni mesti menteri kerajaan sundal malaysia. mcm babi.dasar melayu bodoh lg bebal. org mcm ko lah yg menyebabkan melayu terus ditindas. bacul. ni bukan citer kedutaan malaysia kt sana. skrg citer kerajaan malaysia kt sini. tolong bukak minda jgn tau nak balas dendam jer. tau la ko tu melayu yg kaum penuh dgn hasad dengki. mula komen bagi salam tp komen mcm yahudi. kalu anak ko kt sana ko nak buat ape? jawablah bodoh sial.
February 1, 2011 3:56 PM

--------------------------

Astaghfirullahal'Azim...

Saudara, apa hak saudara utk meletakkan sesorang tu masuk neraka atau syurga? dgn cara saudara memaki hamun tu, xda langsung ciri2 seorang yg betul2 beriman.

tak payah nak mencaci mengutuk org kalau diri sendiri lebih hodoh @buruk dari segi perangai.

btw, Alhamdulliah pihak kerajaan dh cuba usaha jalan terbaik utk selamatkan SEMUA rakyat malaysia di mesir sana. guna kapal laut TLDM. itu lebih praktikal drp guna kapal terbang utk bawa sikit demi sedikit pelajar blk malaysia.

cakap guna akal, jangan guna hati & perasaan. Allah bg kita AKAL utk berfikir.

Ira said...

ADIK SAYA sendiri berada disana bersama kawan2 pelajar yg lain. mereka dah dikumpulkan di satu kawasan.

jangan cepat melatah dan nak menyalahkan orang je. semua orang nak selamat, semua orang xnak korbankan sesape. Mengikut apa yg adik saya sampaikan, PEGAWAI2 disana SEDANG MENYIAPKAN URUSAN VISA.. SEBABTU LA AMBIL MASA SIKIT...!!!

bukan kerajaan tak lakukan apa2, tapi kita sabarlah. kalau guna kapal terbang bawak sikit2, abestu yg pegi awal selamat la, yg turn kt belakang2 tu kan lebih terancam. lebih baik bawak sekali semua ramai2 habiskan terus semua pelajar. biar susah senang bersama2.

Kapal TLDM akan bawa pera pelajar ke Jeddah (tempat yg lebih selamat) sebelum dibawa pulang beransur2 dgn kapal terbang.itukan lebih baik dan lebih practical dan lebih selamat...bersyukur la. jgn asyik nak merungut je.

Anonymous said...

jom tukaq KERAjaan. aku dh muak ada TPM cm ni..pnggil hosni mubarak perintah mesia plk..amacm?... hahahaha

teslamarin said...

kat negara cina ada 130 juta umat islam, tak perlu parti islam pun, tapi masjid penuh setiap waktu, fikirkanlah

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said...

kepala butuh masak asam la ko.dgn cara ko brpikirla umno terus merompak merogol negara ni. semuanya mmng ketentuan Allah SWT tp DIA ckp kalu ko xnak ubah DIA pun xkan mengubahnya. bodoh ko ni. dah tanggungjawab kerajaan utk melindungi rakyat dia. tp kerajaan sundal barisan neraka tajaan yahudi amerika dgn britain tahun 1957 x buat pun. ko ni mesti menteri kerajaan sundal malaysia. mcm babi.dasar melayu bodoh lg bebal. org mcm ko lah yg menyebabkan melayu terus ditindas. bacul. ni bukan citer kedutaan malaysia kt sana. skrg citer kerajaan malaysia kt sini. tolong bukak minda jgn tau nak balas dendam jer. tau la ko tu melayu yg kaum penuh dgn hasad dengki. mula komen bagi salam tp komen mcm yahudi. kalu anak ko kt sana ko nak buat ape? jawablah bodoh sial.
February 1, 2011 3:56 PM

--------------------------

Astaghfirullahal'Azim...

Saudara, apa hak saudara utk meletakkan sesorang tu masuk neraka atau syurga? dgn cara saudara memaki hamun tu, xda langsung ciri2 seorang yg betul2 beriman.

tak payah nak mencaci mengutuk org kalau diri sendiri lebih hodoh @buruk dari segi perangai.

btw, Alhamdulliah pihak kerajaan dh cuba usaha jalan terbaik utk selamatkan SEMUA rakyat malaysia di mesir sana. guna kapal laut TLDM. itu lebih praktikal drp guna kapal terbang utk bawa sikit demi sedikit pelajar blk malaysia.

cakap guna akal, jangan guna hati & perasaan. Allah bg kita AKAL utk berfikir.

February 1, 2011 9:55 PM
-----------------------------------
bagusla kalo ko berakal. aku mmng xberiman sngat mcm ko tp aku benci org islam yg kejap islam kejap kapir. kalo ko berakal mari kita tmbangkan kerajaan tajaan yahudi britain dgn amerika ni. simple as that.

Anonymous said...

KAlau pilih2 bulu pilih JPA dgn MARA je, mmg kerajaan tak berperikemanusiaan... aku nak tengok, betul ke tidak kerajaan pilih bulu mcm ni...

Anonymous said...

Kalu puak-puak PAS ini diberi amanah Kutip Untuk tabng mesir...dengan tabung-tabung sekali lenyap ..tak bertanda...tengok tabung memali..aku ingat tabung tin tu dah di jual kat keling botol..

Anonymous said...

Bulu apa cek...mat sabu?...PAS pergi demo kat Kedutaan Mesir ...bodoh...suruh mubarak letak jawatan pulak..

Anonymous said...

Kalu sesuatu berlaku kepada Negara ini akibat kacaubilau yg. di buat oleh PAS dan kuncunya...Aku orang pertama yang akan hempuk sapa pakai kopiah hijau...Aku bukan anti orang beragama..tetapi orang yang bertopengkan agama...suka buat fitnah..pembohong...bermuka-muka atas nama Islam...podah..

Anonymous said...

dijemput dan dipersilakan tuan2/puan2 yang terkenal manusia yang alim ulamak, budi pekerti elok dan orang yang dermawan suka menolong orang susah, anak yatim, balu, duda dan janda khasnya penyokong pas dan pr dan sesape jerlah! yang pemurah lagi baikhati untuk menyumbang 'tabung mohd. sabu air mata di mesir' "tajaan mohd. sabu"

nama bank; bank dinar emas pas berhad

no. akaun; 000000000ms

Anonymous said...

Salam..xpaham aku dgn golongan yg 1 ni..xhabis2 nk salahkan kerajaan.apa salahnya bersama-sama bermuafakat menyumbang apa yg termampu.kalau saudara2 kata kerajaan malaysia xberguna,kita ni berguna ke?apa yg kita sumbangkan. sampai bila kita nk bertelagah. Kalau saudara org umno xbetol, berapa org yg xbetol 2? boleh senaraikan?adakah semua org umno xbetul?kalau xbetol, agak2 la, boleh ke kita hidup mcm hr ini. saudara2 jg ada menyerang kerajaan, siapa yg bekerja utk kerajaan? sepupu sepapat saudara jg kn? cuba buat sedikit kajian, berapa ramai anak org PAS kerja dgn kerajaan persekutuan? adakah gaji mereka lbh rendah dr anak org umno...satu je pesan, tlg lah berfikiran +ve. Kita xtau apa yg PM kita sedang rencanakan demi rakyat msia kt sana. mungkin yg terbaik. Kerana sy percaya, buah fikiran pemimpin haruslah lebih hebat dr rakyat..kalau tidak,xde beza rakyat ngan pemimpin..mcm yg dok ada dlm pihak 1 lg 2...main balun je..xfikir langsung kesan jangka panjang...menara warisan org kata membazir.dulu, jambatan PP pun org kata membazir skrg tgk siapa yg minta buat lg, putrajya pon org kata membazir, tgk rakyat siapa yg ramai skrg kt sana, litar sepang pon org kata membazir, tgk apa hasilnya skrg...banyak lg la yg org=org kata membazir..tp org-org dan krturunannya jg yg banyak mengaut manfaat...p/s:toksah dok banding pemikiran kita dgn pemimpin..setakat artikel di atas, pemikiran kebelakang bkn kedepan..buat demo sampai mati blh le..maaf

blogenstarz said...

YANG NIK AZIZ BAGI RM120000 HANYA KEPADA PELAJAR KELANTAN DAN BUKANNYA KESELURUHANNYA ..... APA CERITA...

BANGSAT BANA BETUL

KURANG AJAR !

LUBUK FITNAH !

Anonymous said...

Ape yang orang-orang yang mulia di PR buat untuk rakyat kita di Mesir?..cakap je lebih kata sana salah sini salah,kerajaan zalim lah pilih kepentingan dan macam-macam!..tapi apa sumbangan orang-orang adil dan alim tu?,jangan jadi haprak!!rakyat menilai dengan tindakan,bukan dengan dusta dan nista!!

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said said...

sape kate dosa pahala kita tk boleh tentukan..Saudara, apa hak saudara utk meletakkan sesorang tu masuk neraka atau syurga..awat bodoh sangat hang ni..ni mesti makan taik umno banyak sangat ni..surga neraka kita boleh usaha tuhan tk zalim kepada manusia,tp manusia zalim pada dirimya sendiri...surah apa cari sendiri la bro/brok habih tk kan kita tanan padi tumbuh lalang kot?tp tuhan berkuasa nk jadikan pokok padi tu lalang..atau ape2 je..so..tk kan orang rogol adik hang atau mak hang depan mata hang kata hang tak berhak tentukan surga atau neraka kepada si perogol tu..bodoh..klu aku aku tembak je..klu ko pun rase nk tembak juga tu dah amik hukuman sendiri..tk pun klu ko dayus tunggu je tuhan balas si perogol tu kat akirat esok amacam boleh tunggu ke heheh..so sama kes mcm gov dah rogol terang2 siap keluar vcd dan dvd lg ...tk nak caye...memang ko ni species makan taik la bro..

anti kerajaan tajaan yahudi 1957 said said...

ni seko lg yg mkn taik umno...yg nik aziz bg rm120000 memangla utk rakyat kelantan sebab dia yb kelantan bukan yb malaysia. lg pun duit royalti minyak dan gas tk dapat lg..klu dapat grenti seluruh malaysia dia tanggung..lain la klu nik aziz ni yb malaysia. maner nak korek duit juta2..korang pun tk sokong dia kan..lain la umno duit rasuah pun tk abis nk makan dah..tk kan tk leh tlg kut kui3..patut la malaysia ni payah nk maju ramai specis makan taik nih..huhu2

Anonymous said...

SALAM SEMUA, APASAL BILA KERAJAAN DAH BAGI BANTUAN KEPADA PELAJAR KITA DI MESIR TU TERMASUK ANAK ANAK PAS DAN PKR.TAK ADA PUN DEPA NAK UCAP TERIMA KASIH.TAPI KALAU TAK BAGI BANTUAN HENTAM HABIS. MACAMANA BOLEH JADI MACANNI...

Anonymous said...

lalala~gle xberakal nk compare nik aziz sumbang dana kt student klantan ngn keadaan nk bwk blik student dr mesir..bkn nk kte tp klw 100org bca komen ko, mau nangis jgk 99 org megenangkn betapa accuratenya comparison tersebut hihi ~ my 2 kupang~

Anonymous said...

Anom 11;12 memang le tu tanggungjawab kerajaan kena bagi .. bukan ihsan nak bagi atau tidak. nama lagi kerajaan .. takkan gomen jib nak goyang telur hayun betik je ..

Al_Yahya said...

Tak habis2 org PAS porak perandakan org melayu...suka bikin kecoh..dr ana budak2 sampai dah tua ni...bangsa lain ketawakan kita(guru2 sekolah bangsa lain pelik org melayu bertelagah asyik pasal AGAMA.Bantuan utk anak2 nak,bila anak dah berjaya hentam balik kerajaan!Ramai anak2 PAS mcm ni...

Anonymous said...

tau pulak orang lain ketawakan kita .. ketawakan sapa ? ketawakan ko tu bodoh umno .. 55 tahun dah bertrillion duit minakk, gas, tax, getah, timah ... sapa pegang ? siapa tadbir ? siapa yg mengunakannya ? dimana taraf orang melayu sekarang ? memang patut diketawakan pun ..

Anonymous said...

sekurang2nya minyak,gas,tax,getah,timah masih selamat selagi umno memerintah melainkan klau nasib negara tergadai ke tangan DAP (adik kpd PAP). time tu baru la orng melayu nk sedarr..

Anonymous said...

semalam aku nampak 15 buah kapal terbang PAS di Cairo bawa pulang rakyat malaysia keluar Mesir...agak terkejut dgn suasana itu...aku pon terjaga . Rupa rupa nya aku bermimpi.

Jangan dok marah marah...semua rakyat Malaysia selamat di Mesir.

Anonymous said...

BODO PNYE PUAK PEMBANGKANG..

Anonymous said...

kate rakyat d dahulukan apsal bila surh bw blk rakyat msia yg kt sana puak kerajaan umnogok nih leh kate:KERAjaan hanya membawa pulang pelajar dibawah tajaan MARA & JPA manakala yang lain-lain tidak akan dibawa pulang kerana "Tiada kepentingan"...ckp x serupa bikin..huhuhu...

Anonymous said...

kebanyakannya berita di mesir propaganda... rakyat malaysia selamat di sana.. mereka melakukan demonstrasi secara aman tp di propaganda oleh berita.. wallahualam

gulaikawah said...

YANG NIK AZIZ BAGI RM120000 HANYA KEPADA PELAJAR KELANTAN DAN BUKANNYA KESELURUHANNYA ..... APA CERITA...

BANGSAT BANA BETUL

KURANG AJAR !

LUBUK FITNAH !

120.000 dibahagi dengan pelajar kelantan dimesir seramai 1281 orang dapat berapa erk

agak-agaknya lepas tak beli tiket syurga

Anonymous said...

Bila pulak pelajar malaysia dirogol di mesir.....memang dasar suka memfitnah dan memburukkan orang lain..astaghfirullah insaf lah.