Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 28, 2011

Silat Lincah: Omar Din "Mahaguru" atau "MahaGaru"..?

Reactions: 
Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Mula-mula kita baca Kenyataan Akhbar Ahli Parlimen Lembah Pantai respon dari kenyataan Mahaguru Omardin:

KENYATAAN MEDIA NURUL IZZAH ANWAR
AHLI PARLIMEN LEMBAH PANTAI
[UNTUK EDARAN SEGERA]
28 JUN 2011

Kenyataan yang dikeluarkan oleh seorang Mahaguru Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia (PSSLM), Tan Sri Omar Din Mauju berkenaan dengan Himpunan BERSIH 2.0 menyebabkan saya rasa terpanggil untuk menyoal kredibiliti beliau selaku seorang Mahaguru yang disegani anak-anak buahnya.

Saya amat mengalu-alukan kehadiran ahli-ahli Seni Silat Lincah yang dikatakan seramai 1 juta ahli ke Himpunan BERSIH 2.0 kerana ini jelas termaktub di dalam Perkara 10 Perlembagaan Persekutuan yang menjamin hak setiap warganegara Malaysia untuk berhimpun secara aman.

Bukan sahaja Ahli Seni Silat Lincah sahaja, bahkan semua anggota-anggota pertubuhan silat di Malaysia ini dialu-alukan untuk hadir dan turun bersama bagi menuntut pilihanraya bersih dan adil di tanahair kita yang tercinta ini.

Yang menjadi kekesalan saya adalah apabila seseorang yang mendapat gelaran “Mahaguru” mengeluarkan kenyataan yang boleh dianggap sebagai satu amaran yang tidak bertanggungjawab seperti berikut:

"Sebagai pengamal silat, saya tidak boleh memberikan jaminan kami hanya akan melaung dan membantah sahaja. Jadi sekiranya tidak mahu perkara yang tidak diingini berlaku, lebih baik batalkan hasrat untuk menganjurkan perhimpunan haram tersebut"

Sewajarnya sebagai seorang “Mahaguru” menampakkan ‘kebersihan’ peribadi diri dan bukan memberikan amaran yang menjurus kepada provokasi sebelum sesuatu himpunan diadakan. Tambahan lagi, seorang “Mahaguru” sebenar tentunya boleh mengawal anak-anak buahnya sebelum melemparkan cabaran atau arahan kepada pihak luar.

Sikap yang ditunjukkan oleh seorang “Mahaguru” ini tidak langsung mencerminkan ‘kebersihan’ peribadi dan amaran seperti ini sewajarnya diambil serius oleh pihak Polis; sebaliknya yang dilihat adalah tekanan terbuka dan gangguan yang dikenakan menerusi tindakan polis terhadap pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat, dan juga badan-badan bukan kerajaan yang mempromosikan kebebasan bersuara secara aman.

Saya yakin dan percaya, Himpunan BERSIH 2.0 adalah himpunan yang tentunya akan selamat jikalau tindakan-tindakan provokasi seperti yang dilakukan oleh Pertubuhan Silat ini dihentikan serta merta. Marilah kita berlagak lebih sebagai pendekar yang bertanggungjawab selaku khalifah di bumi Allah ini, bukannya pengecut yang lebih suka mengeluarkan ugutan kepada mereka yang mungkin berlainan fikrah atau pandangan daripada kita.
Lampiran 1

Kenyataan dari Pemimpin Pertubuhan Mahaguru Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia [PSSLM] ;

Sejuta ahli persatuan silat akan turun padang bagi membanteras sekeras-kerasnya Perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9hb. julai, 2011 ini. Mahaguru Pertubuhan Seni Silat Lincah Malaysia [PSSLM], Tan Sri Omar Din Mauju memberikan kenyataannya dalam satu sidang akhbar berhubung pandangannya mengenai Perhimpunan BERSIH 2.0 semalam.
  1. Adalah menjadi tanggungjawab Pengamal Seni Silat untuk mempertahankan negara sejak zaman pemerintahan Melaka lagi dan mereka tidak akan teragak-agak untuk bertindak keras ke atas golongan yang cuba menimbulkan kekacauan dan huru hara.
  2. PSSLM mempunyai sejuta ahli dan kami akan turun pada 9hb. Julai, 2011 jika Ambiga masih meneruskan Perhimpunan BERSIH 2.0 seperti yang dirancang.
  3. Kami sebagai Golongan Pengamal Silat merupakan pelindung kepada negara dan Sultan sejak beratus tahun lalu tidak akan berdiam diri.
  4. Sekira kami tidak mengambil apa-apa tindakan maka kami akan dianggap dayus.
  5. Saya akan mengetuai pasukan ini walaupun dengan berkerusi roda dan akan berada di barisan paling hadapan.
  6. Ambiga dinasihatkan supaya membatalkan perhimpunan ini jika tidak, Omar Din bimbang dia tidak dapat mengawal perasaan dan emosi anak-anak buahnya pada perhimpunan itu kelak apabila mereka bertembung.
  7. "Sebagai pengamal silat, saya tidak boleh memberikan jaminan kami hanya akan melaung dan membantah sahaja. Jadi sekiranya tidak mahu perkara yang tidak diingini berlaku, lebih baik batalkan hasrat untuk menganjurkan perhimpunan haram tersebut" kata Omar Din lagi.
Gua nak respon sikit kenyataan "Mahaguru" Omardin terhadap kenyataannya "Omar Din bimbang dia tidak dapat mengawal perasaan dan emosi anak-anak buahnya pada perhimpunan itu kelak apabila mereka bertembung".

Derrr... Lu "Leader"... Lu "Mahaguru" derrr... Kalau lu sebagai "Leader" atau "Mahaguru" tak dapat kawal lu punya perasaan dan anak-anak buah lu punya perasaan derrr...

Tak yah jadi "Mahaguru" la derrr... Tukar jadi "MahaGaru" je la derrr... time anak-anak buah lu hilang kawalan, lu duduk belakang je derr sambil garu kepala... Baru seswai dengan title lu sebagai "MahaGaru" derrr...

Jangan marah derrr...

37 comments:

Anonymous said...

mahagaru = omar din

mahapuru = ibrahim ali

Anonymous said...

Apebende lu derr.. Kalau negara huru-hara lu yang pertama lari keluar negara.. Rakyat yang diperbodohkan lu yang jadi mangsa... Apebende lu cite ni derr.. Sudah la tu derr..

Anonymous said...

Mahaguru GANGSTER SAMSENG yg pernah ditahan polis atas kesalahan GANGSTERISME

Orang nak adakan Perhimpunan Aman Bersih mahaRAGU ni boleh nak BERPERANG dgn peserta PERHIMPUNAN BERSIH....kan BANGANG bin BENGONG namanya tu.

Dasar kaki GANGSTER, tak da kerja lain, nak BERTUMBUK aja.

LANCAU lu la mahaRAGU.

Anonymous said...

Anon 9:11

Itu bukan Mahaguru Silat Lincah itu Mahaguru Silat Lancau...

he..he..he..

Anonymous said...

daripada i juta ahli silat lincah 700 ribu daripadanya adalah ahli pkr dan pas..jgn marah derr.

Anonymous said...

Kalau dah dasar Gangster...tetap Gangster jugak

Kalau tak, takkan Polis pernah tahan si mahaRAGU silat Lancau tu.

Tak dak orang nak respek la orang macam ni.

Elok la tu.....
"Umno perkosa pukida guna lancau...."
ha..ha..ha..
Tag team yang serasi.....!!!!!

Anonymous said...

dia ni bkas penghuni pulau jerjak bro,jd kita tau le mna rupa org ny.

New Hope said...

alah mahaguru atau murahguru kuasa rakyat kuasa keramat.jom bersih!

http://harapan-terbaru.blogspot.com/2011/06/diari-seekor-biawak.html

Anonymous said...

Mahagaru BODOH, BENGONG, PUKIMAK ni Punyer derr....

BENTAN said...

Semoga Allah melaknat perhimpunan Bersih.. wah! bukan main sedap mulut kalian menyalak!..nak tau langit tinggi rendah tunggu saja harinya nanti

mzulshah said...

banyak2lah bertaubat wahai mahaguru.... kalau pikir anda hebat, ada ramai lagi yang hebat dan yang pasti, hanya Allah sahaja yang maha hebat dan maha berkuasa.....

adipeck said...

Silat lincah/silat lanchow ke...luorg ada 2 tangan 2 kaki, org lain pun ada 2 tgn 2 kaki derrr...Allah maha berkuasa..Takbir3x

Anonymous said...

ckp la ape korng nk ckp..yg pasti majoriti bkn bersm korng wahai ahli2 perhimpunan berSHIT!!tunggu la 9julai nnti..jgn menyesal sbb menjd pengikut ambiga yg anti islam n nuar juburi yg kaki kelentong tu..tunggu je 9julai nnti!!

Diyana said...

Ada jugak geng umno yg terkenal dgn kecot teloq ni yg reti bersuara rupanya....ingatkan jadi pak angguk aje....ape yg bn takut sngt ngan perhimpunan aman ni tatau la...oh...sebab perhimpunan aman ni lawan pada perhimpunan kacaubilau, n umno mmg suka buat perhimpunan kacaubilau tu psl bnyk manusia2 yg menyalak sokong penyebar filem lucah n ugut nk bakar opis org, ugut nk tangkap org, ugut nk belasah org....huhu....guna jentera kerajaan untuk lawan parti pembangkang...sememangnya pengecut yg kecut teloq la diorng ni....kalo lawan pun dh xde kehormatan dh....pasal diorng ni bukan anak jantan tp anak pondan...aku yg tak sokong mane2 parti ni pun naik meluat tgk gelagat bn yg sngt x matang walaupun dh 50 thn pegang tampuk pemerintahan malaysia....

Anonymous said...

kihkihkih....budak hingus Diyana konon tak sokong mana2 parti...tapi kenyataannye membenci BN/UMNO walau pun ia tak disebut...orang hampeh mcm Diyana adalah dari puak munafik yg amat berbahaya...double standard,talam dua muka dan hipokrit...kihkihkih...sebenarnye talam Diyana ialah talam dari taik KUNING adunan ambiga+DAP+PAS+PKR+Kominis...

Diyana, 9/7 nanti kite jumpe disana...disana...disana...

kihkihkihkih...

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ

“O Prophet! Strive against the disbelievers and the hypocrites and be harsh with them, for their abode is Hell, what a terrible destination!” al-Quran 9:73

rakyat marhaen said...

amaran kepada pemuda2 gengster umno & MAFIA mahagaru omardin...
Hari ni hang bole belagak sebab polis cover hangpa semue..
kalau hangpa dah rase hebat& gangster sangat nak pi kacau BERSIH tu,buatla....
lepas hangpa dah kacau,silalah tangkap DSAI dll bawah akta ISA..
tapi ingat, PRU 13 nanti,aku akan pastikan umno berkubur tanpa batu nisan!!!

Anonymous said...

kita merancang, perancangan ALLAH swt paling muktamad.

JOM BERSIH!!!

Jeo Botak said...

Memang LANCAU la lu orang Umnopurno

Rakyat mahukan suatu Pilihanraya yang bersih, ada jugan MALAUN BENGONG yang menentang dan tak mahu di adakan suatu PR yang BERSIH

Memang LANCAU la lu orang.....

Anonymous said...

Maha guru??? Tak kan perangai macam tu?? Menyamar jer kot?? Jangan jadi mahaguru TAIK KUCING ..!!! NOOO!!!

Anonymous said...

Itu mahaRAGU LANCAU TU.......
Kepala Gangster.......berselindung di sebalik seni silat melayu.

otaklunyai said...

aku anak murid silat lincah... malu !!! rupa2nya mahagaru ni seorang pengecut dan bachul... hanya nak jaga pingat tan seri... aku kini menolak dia sebagai mahagaru... aku peletok kaki yg satu lagi tu kang baru tau...

Anonymous said...

kihkihkih...mat botak ni baghal..

nak pilihanraya bersih tunggulh mase
PRU 13 nanti. nak melalak menjerit kt jalanraya buat aper...BERSIH konon...BERSIH dulu pungkoq hang yg ade kunyit KUNING yg baunye dah mencemarkan alam sekitar diseluruh negara...kihkihkih

bengong punye kepala botak...kihkihkih

Anonymous said...

ada jugak anonymous yg menyokong omardin si gangster tu..siap letak ayat al quran lagi..pe jadah ni derrr..lu letak ayat tu ,lu dh tafsir btol2 ke? biar kita jd jebat..jgn jd tuah der...biar langgar undang2 ciptaan barat..jgn langgar undang2 ciptaan ALLAH..lu mcm dh MAHA KUAT plak nk bg amaran pada 9 julai ni..nk kasi potong ke?? belajar silat nk jd gangster?? lu penyokong OMARDIN tu ke?? pk la derr..sama yg pendusta

zali said...

berapa banyak taik idong amiga yg korang nak jilat daa..

Anonymous said...

BIG MAMA punya taiik lagi besaQ...saiz 3XL...tu pun beratur nak jilat..

Anonymous said...

Setakat Silat Lancau tu piiiirahhhhh..

Bawah kangkang aku ja....

Agak2 sultan mana lah yg kasi gelaran Tan Sri kat Kepala Gangster ni. Apa KEJADAHnya bagi kat malaun ni hah. Banyak lagi orang yang berjasa kat Malaysia ni. Buta kayu betul....

Anonymous said...

boleh plak ko ckp sebagai pengamal silat, ko xleh janji leh kawal emosi anak2 buah ko ke x?baik x yah jd mahaguru..jd mahalancau je la..

Anonymous said...

Dah tau pakai kerusi roda buatlah amal ibadat byk2. Awak tu dah 'senja'. Bykkan pikir psl mati. Jgn nak tunjuk lagak.

Anonymous said...

kihkihkih....budak hingus Diyana konon tak sokong mana2 parti...tapi kenyataannye membenci BN/UMNO walau pun ia tak disebut...orang hampeh mcm Diyana adalah dari puak munafik yg amat berbahaya...double standard,talam dua muka dan hipokrit...kihkihkih...sebenarnye talam Diyana ialah talam dari taik KUNING adunan ambiga+DAP+PAS+PKR+Kominis...

Diyana, 9/7 nanti kite jumpe disana...disana...disana...

kihkihkihkih...

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ جَاهِدِ الْكُفَّارَ وَالْمُنَافِقِينَ وَاغْلُظْ عَلَيْهِمْ وَمَأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ

“O Prophet! Strive against the disbelievers and the hypocrites and be harsh with them, for their abode is Hell, what a terrible destination!” al-Quran 9:73

*********
amboi !! geng pandikutty siap bagi petikan ayat suci... gunalah ilmu anda untuk mengajar puak umnoapco tu

Anonymous said...

gua budak silat...gua malu ada seorang guru silat macam ni...tak guna lu jadi pemimpin tapi lu tarak adab...malu...sapa 1juta ahli nak turun tu...jgn biar diperalat...

Anonymous said...

PELIK SGGUH KENYATAAN MAHAGURU NIE...
SESIAPA YG MENYOKONG MAHAGURU NIE CUBA PIKIR 2 KALI.

PERHIMPUNAN AMAN= AMAN
PERHIMPUNAN HARAM=???
PERHIMPUNAN GANGSTER=??? CU CITER??

JAKA said...

mahagerutu ni bekas banduan. majlis buka gelanggang guna darah ayam semah gelanggang.

hamba nk tanya satu je kat mahagerutu ni :

KEMANA KAMU KETIKA SINGAPURA, BT PUTIH, TG PAGAR DAN LIMBANG TERGADAI KE NEGARA ASING?

KEMANA KAMU KETIKA SAHAM BUMIPUTRA TINGGAL RM2B, TANAH TUDM SG BESI TERGADAI KEPADA SWASTA DAN ORG MELAYU SEMKIN TERHIMPIT DEK KEJAHATAN UMNO?

Kalau setakat nk jadi hero kampung menyalak jilat umno kerana p[olis menyokong kamu, buang saja gelaran mahaguru silat. takde marauh

pakai je nama pondan,... jg berlagak berani pada bangsa sendiri saja.....

pi daftar nama lah ke GAZA wahai org tua tk sedar diri. menyalak mcm yahudi mabuk dok berani kt bangsa sendiri saja.

boleh belah pengecut bangsa

JAKA said...

ahli silat dsia ni yg menyokong PR, keluar beramai2 ...kita tkmo bergurukan org dayuz yg berani jilat umno saja....tp takut membela rakyat

AKUANAKBERSIH said...

Aku pun heran puak2 lol pengamal silat konon..ha ha.mai sini aku nak jentik teloq sorang2. Hrp berani dgn polis je.

Anonymous said...

hang jebat din ni nak dpat publisiti je chor, nanti leh lak dpt anugerah tun ke... boleh kwn ngan tun perak ke, tun sri lanang... dah lama tak msk tv

Anonymous said...

omar din ni OKU, maka kesian kan kat dia sebab nak kejar gelaran TUN.

Anonymous said...

hang lepat selayaknya untuk OKU omar din mamak kutty ni...bukan HANG JEBAT kerana HANG JEBAT punya prinsip membela yang teranyiaya.