Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 23, 2011

Video Seks: Beberapa Fakta Yang WAJIB Diketahui Rakyat Malaysia

Reactions: 
Saya adalah seorang penganalisa ekonomi yang sekarang ini bekerja di sebuah firma perbankan yang terkemuka di Malaysia . Saya bertanggung jawab untuk menguruskan dana yang berjumlah RM45.2 juta untuk tujuan pelaburan dalam dan luar negeri. Sebagai seorang rakyat Malaysia yang prihatin, saya ingin berkongsi pengalaman dan pengamatan saya mengenai pengurusan ekonomi di Malaysia .

Sebagaimana yang kita tahu, kegiatan ekonomi yang lancar merupakan tunggak kekuatan dan kemajuan sesebuah negara. Namun demikian, banyak dasar dan keputusan ekonomi negara tidak dibuat dengan teratur serta banyak melibatkan kepentingan kroni. Akibatnya, harga barangan asas terus menaik yang menjejaskan majoriti rakyat.

Kuasa beli rakyat semakin rendah sedangkan harga barangan dan perkhidmatan semakin meningkat. Ini akan membawa kepada peningkatan inflasi yang seterusnya akan memberi tekanan kepada kadar faedah. Sebarang peningkatan kadar faedah akan melembapkan pertumbuhan ekonomi. Dan sekiranya inflasi lebih tinggi daripada kadar simpanan, maka kita akan melihat simpanan kita terhakis.

Laporan Tahunan Buku The Global Competitiveness Report 2007-2008 (sebuah penerbitan Forum Ekonomi Dunia) telah meletakkan Malaysia berada pada kedudukan ke-21 di dunia dari segi persaingan global. Walau bagaimanapun laporan yang sama meletakkan Malaysia di tempat ke-69 dari segi bebanan hutang, tempat ke-54 dari segi kadar inflasi dan tempat ke-33 bagi prestasi bank.

Fakta-fakta ini menunjukkan tahap pengurusan ekonomi di Malaysia masih lagi lemah jika hendak dibandingkan dengan senarai 131 buah negara. Dengan trend harga barang yang terus meningkat kesan daripada peningkatan harga tol dan minyak tahun demi tahun sudah pasti akan menjejaskan ranking negara Malaysia ke tempat yang lebih buruk. Apa yang lebih membimbangkan adalah, kesan tingginya inflasi ini bakal membebankan rakyat jelata yang rata-rata bukanlah dari golongan yang berada.

Kita boleh melihat betapa bahayanya kesan daripada ketidak-cekapan pengurusan ekonomi boleh membawa kepada peningkatan kes-kes samun, rompak, rasuah, penipuan dan sebagainya. Hal ini demikian kerana rakyat sudah terdesak dan terpaksa melakukan apa saja demi untuk menyambung survival mereka dalam keadaan semua harga barangan dan minyak meningkat.

Kegagalan Besar UMNO/BN Dalam Ekonomi

Gagal mengawal peningkatan harga minyak walaupun Malaysia adalah pengekspot minyak. Dari tahun 2000-2006, harga minyak telah meningkat dari RM1.10/liter (tahun 2000) hingga RM1.92/liter (tahun 2006) iaitu peningkatan sebanyak 75% dalam masa 6 tahun.

Gagal menyekat harga tol yang meningkat tahun demi tahun. Walaupun kerajaan berjanji tiada peningkatan tol pada tahun 2008, tetapi tahun 2009 akan pasti menyaksikan peningkatan harga tol yang seterusnya. Kerajaan membelanjakan lebih 300 juta ringgit wang rakyat setahun untuk membayar konsesi tol.

Gagal menyekat kenaikan harga barangan asas hasil daripada kenaikan harga minyak dan tol. Kenaikan harga barangan ini terpaksa dibayar oleh segenap lapisan rakyat walaupun sebahagian daripada mereka tidak menggunakan jalan bertol terutamanya mereka yang tinggal di kampung-kampung.

Statistik menunjukkan pendapatan isirumah kaum India RM3,215, lebih tinggi daripada purata kebangsaan RM3,022, dan juga kaum bumiputera RM2,522. Ini jelas menunjukkan UMNO tidak bersungguh-sungguh malah telah gagal menaikkan taraf hidup orang Melayu setelah 50 tahun memerintah.

Duit rakyat dihabiskan hasil daripada ketidakcekapan pengurusan ekonomi:

Pengagihan projek yang tidak telus - dikuasai oleh kroni2 Patrick Lim dan Kamaluddin - taman tamadun islam, penang global city center

Pembangunan Koridor Ekonomi dengan angka tidak masuk akal - jumlah RM1 trillion, Dari manakah BN mendapat duit sebanyak itu, sedangkan pembinaan jambatan Pulau Pinang yang kedua yang berharga kurang 3 billion pun terpaksa meminjam wang daripada Negara China.

Hutang Kerajaan Persekutuan terus meningkat dari RM146 billion kepada RM165 billion.

Beberapa Fakta yang perlu diketahui untuk perkongsian:

Bailout Bank Bumiputera sebanyak 4 kali - rugi RM10.4 billion.
Kerugian Perwaja Steel - rugi RM10 billion.
Bailout Indah Water Konsortium (IWK) - rugi RM200 juta.
Bailout Konsortium Perkapalan Berhad - rugi RM1.7 billion.
Hicom (Proton) kerugian sehingga Kerajaan terpaksa menggunakan duit Petronas untuk membeli saham Proton -rugi RM1 billion.
Membeli semula saham MAS daripada Tajuddin Ramli dengan harga RM1 billion lebih dari harga pasaran.
Menggunakan Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP), Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Danaharta dan Khazanah untuk membeli saham-saham Timedotcom yang tidak laku - rugi RM3.3 billion.
Bailout LRT PUTRA dan STAR - rugi RM6 billion.
Bailout Renong/UEM - rugi RM12 billion.
Pampasan pembatalan Projek Empangan Bakun - rugi RM950 juta.
Hutang tertunggak InventQjaya - rugi RM228 juta
Pampasan Jambatan Bengkok - rugi RM257 juta
Pampasan pembatalan Broga Incinerator - rugi RM500 juta
Kerugian membeli saham Agusta - rugi RM510 juta
Skandal Port Klang Free Zone - rugi RM4.6 bilion
Skandal Offshore Petrol Vehicle (PSC-NDSB) - rugi RM6.75 bilion
Blok L dan M - RM 380 billion
Sime Darby - RM 1.6 billion
Pos Malaysia - RM 546 juta
Felda - RM 8 Billion

Sumber - Facebook

Datuk Eskay Abdullah: "Konspirator" Atau "Mangsa Konspirator"..?

Reactions: 

Individu dalam video seks berkaler itam & putih yang ditayangkan kepada para wartawan dikatakan sebagai Dato' Seri Anwar Ibrahim.

Anwar pula pada hari yang sama telah menafikan bahawa beliau adalah individu didalam video tersebut dan beliau juga telah membuat laporan polis agar kes tersebut disiasat oleh pihak polis.

Hari ini, salah seorang Ahli Parlimen dari PKR telah tampil membuat Kenyataan Media dan telah mengesahkan beberapa nama Ahli Perniagaan & juga Ahli Politik terlibat dalam menayangkan video seks tersebut kepada beberapa individu di Hotel Flamingo.

Salah seorang yang dikatakan terbabit didalam kejadian tersebut ialah seorang Ahli Perniagaan yang dikenali sebagai Datuk Eskay Abdullah.

Agak memeranjatkan apabila melihat wajah Datuk Eskay kerana wajah beliau dan Anwar Ibrahim agak seiras.

Persoalan yang timbul pada masa ini ialah - siapakah sebenarnya individu yang tertangkap mengadakan hubungan seks dengan pelacur didalam video tersebut..?

Dalam Kenyataan media hari ini juga dijelaskan bahawa antara individu yang terlibat dalam tayangan video seks di Hotel Flamingo ialah Rahim Thamby Chik yang kita sedia maklum pernah mengadakan hubungan sulit dengan gadis bawah umur sehingga gadis tersebut mengandung & melahirkan zuriat hasil hubungan mereka.

Gua terfikir 1 perkara...

Adakah individu didalam video tersebut ialah Datuk Eskay..?

Kemungkinan Datuk Eskay telah dikantoikan oleh Rahim Thamby Chik dengan rakaman tersebut & mungkin juga Rahim Thamby Chik telah mengugut Datuk Eskay supaya bersubahat dengannya untuk menjatuhkan DSAIdengan video tersebut.

Kebetulan pula wajah Datuk Eskay seiras dengan DSAI... mungkin juga video tersebut sengaja diolah dalam bentuk hitam putih agar semua kelemahan-kelemahan yang dapat dikesan akan dikaburi.

Ini semua kemungkinan & anggapan gua buat masa ni.

Datuk Eskay ni 'konspirator" atau "mangsa konspirator" yang terpaksa bersubahat dengan Rahim Thamby Chik untuk menutup rahsia skandalnya sendiri..?

Ada banyak kemungkinan. kemungkinan individu dalam video tu Anwar pun kemungkinan jugak.

Video Seks: Kenyataan Akhbar Dato' Johari Abdul

Reactions: 
KENYATAAN AKHBAR

Saya dihubungi oleh seorang kenalan yang sangat rapat bermula sejak 15 Mac 2011 untuk berjumpa dengannya mengenai sesuatu yang penting. Pada hari Isnin 21 Mac 2011 lebih kurang jam 12.20 tengahari, saya mengesahkan bahawa saya ada ruang untuk bertemu beliau.

Saya berjumpa dengannya di Hotel De Palma Ampang jam 4 petang hari itu, sebelum dibawa di dalam sebuah kereta yang lain. Kereta itu dipandu oleh dua orang yang saya tidak kenali.

Saya dibawa ke Hotel Flamingo Ampang, seterusnya dibawa ke sebuah bilik junior suite. Saya bertemu Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Dato’ Eskay Shazril Abdullah yang telah menunggu di dalam bilik tersebut. Saya turut disertai oleh kenalan saya tadi.

Saya duduk di depan Tan Sri Rahim Thamby Chik sementara Dato’ Eskay Shazril Abdullah duduk di sebelah saya. Kenalan saya tadi duduk di atas katil di belakang di dalam bilik tersebut.

Dato’ Eskay Shazril Abdullah mula bercakap dan mengatakan bahawa saya (“Johari Abdul”) adalah ahli Parlimen yang pertama akan menyaksikan tayangan video yang sedang mula dimainkan itu. Dia juga meminta pandangan saya mengenai Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Sepanjang tayangan video tersebut, Dato’ Eskay Shazril Abdullah menjadi suara latar menerangkan beberapa perkara. Contohnya, dia menyentuh bagaimana cara individu terbabit menanggalkan kondom selepas perlakuan berakhir mempunyai risiko air mani akan terpercik ke kawasan yang besar. Menurutnya, tabiat itulah yang menyebabkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sering meninggalkan bahan bukti seperti yang berlaku dalam kes liwat pertama tahun 1998 dulu.

Dia juga mendakwa bahawa dia selalu membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke club house di mana berlakunya kejadian itu dan tempat-tempat lain di Thailand seolah-olah ini perkara yang kerapkali dibuat oleh Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, setiap kali dia membawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim ke tempat itu, bilik itulah (yang dirakamkan) yang digunakan Dato’ Seri Anwar Ibrahim sementara dia (Dato’ Eskay) menggunakan bilik bersebelahan. Dalam percakapan seterusnya, dia menyatakan kebimbangan kononnya rakaman-rakaman video seperti itu telah dipunyai oleh pihak perisikan Thai.

Sepanjang penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik kerap mencelah dan membuat komen pendek yang memburukkan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Saya percaya beliau cuba meyakinkan saya bahawa Dato’ Seri Anwar Ibrahim adalah seorang yang tidak bermoral dan tidak layak menjadi seorang pemimpin.

Selepas penayangan video tersebut, Tan Sri Rahim Thamby Chik mula bercakap. Dia memujuk supaya saya meninggalkan KEADILAN dan Dato’ Seri Anwar Ibrahim. Dia berjanji untuk bbawa saya berjumpa dengan Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Tan Sri Rahim Thamby Chik juga menyebut bahawa dia akan uruskan segala keperluan kewangan dan keselamatan saya.

Tan Sri Rahim Thamby Chik juga cuba meyakinkan saya untuk membawa dan memujuk lebih ramai Ahli Parlimen KEADILAN berjumpanya, supaya dapat dipujuk keluar parti. Dia meminta saya mengepalai kumpulan Ahli-ahli Parlimen KEADILAN ini. Saya tidak memberikan komitmen, selain mendengar komen-komen yang dibuat.

Selepas itu, saya keluar dan diiringi oleh kenalan rapat saya itu. Di dalam lif, saya memeluknya dan memberitahu beliau, bahawa setelah menonton keseluruhan video tersebut, saya yakin bahawa orang di dalam video itu bukanlah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

Saya berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato’ Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:

1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.

2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.

Selepas itu, saya menyatakan kesediaan untuk membawa beberapa orang ahli Parlimen KEADILAN agar mereka juga dapat menonton video dan berjumpa dengan Tan Sri Rahim Thamby Chik. Saya dimaklumkan sessi tayangan seterusnya akan dibuat kepada ahli-ahli Parlimen KEADILAN pada jam 330 petang 22 Mac 2011. Kami hadir semalam di Hotel Flamingo Ampang dan menunggu hingga jam 530 petang, oleh kerana mereka telah sahkan bahawa perjumpaan akan berlaku. Walau bagaimana pun, perjumpaan itu dibatalkan oleh pihak mereka.

Saya mengambil risiko membuat kenyataan ini diluar Dewan Rakyat kerana saya yakin bahawa episod terbaru ini adalah satu lagi rencana jahat untuk memfitnah Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

DATO’ JOHARI ABDUL
AHLI PARLIMEN SG PETANI
AHLI MAJLIS PIMPINAN PUSAT KEADILAN
23 MAC 2011

Datuk "T", 110%, "GangBang" & Zulkifli Noordin

Reactions: 
Persoalan... Rujuk pada ayat yang telah diBOLDkan:
ARKIB : 22/03/2011
Video seks pemimpin pembangkang didedah
Oleh RAJA SYAHRIR ABU BAKAR
syahrir.bakar@utusan.com.my


KUALA LUMPUR 21 Mac - Satu rakaman video aksi seks seorang lelaki yang didakwa pemimpin pembangkang dengan seorang pelacur dipercayai dari China di sebuah hotel di ibu kota didedahkan kepada pihak media hari ini.

Rakaman video hitam putih itu dimiliki dan didedahkan oleh satu kumpulan yang enggan dikenali dan diketuai oleh seorang yang hanya mahu dikenali sebagai 'Datuk T'.

Menerusi video bertarikh 21 Februari lalu, aksi hubungan seks ahli Parlimen itu berlangsung selama kira-kira 19 minit iaitu bermula pukul 10.23 malam dan berakhir pada pukul 10.42 malam berdasarkan kod masa dalam rakaman berkenaan.

Datuk T turut memiliki seutas jam tangan Omega yang dikatakan milik ahli politik itu yang didakwa diambil oleh wanita berkenaan semasa mengadakan hubungan seks pada tarikh tersebut dan menunjukkannya kepada wakil media sebagai bukti.

Menurut Datuk T, rakaman itu diperoleh apabila beliau diarahkan oleh ahli politik tersebut supaya mengambil jam tangan berkenaan.

"Saya diminta mencari jam itu di bilik hotel tetapi tidak menjumpainya. Ketika mencari di belakang laci meja solek saya terkejut apabila ternampak wayar berselirat.

"Saya cungkil laci yang berkunci itu dan mendapati ada empat kamera litar tertutup (CCTV) dan satu perakam tersembunyi di dalamnya," katanya.

Datuk T menambah, beliau mahu pemimpin pembangkang itu bersara daripada politik sekiranya tidak mahu video tersebut disebarkan kepada umum.

Justeru, beliau akan menyerahkan satu salinan video tersebut kepada ahli Parlimen itu serta isterinya dalam masa terdekat supaya mereka sendiri boleh mengesahkan identiti individu yang dirakam melakukan hubungan seks dengan pelacur yang berusia 20-an itu.

"Jika beliau dan isteri tidak berundur daripada politik dalam masa tujuh hari selepas menerima salinan video tersebut, saya akan menyerahkannya kepada satu panel pertubuhan bukan kerajaan (NGO) serta ahli forensik bagi menentukan keaslian rakaman itu.

"Selepas itu baru satu dunia tahu siapa beliau dan mengapa saya melakukan semua ini? Saya sudah muak dengan segala pembohongan, cukuplah dan kini masyarakat awam perlu mengetahui perkara sebenar," tegasnya.

Bagaimanapun, Datuk T enggan menyerahkan salinan video tersebut kepada pihak media kerana khuatir ia akan disebarkan secara tidak bertanggungjawab.

Beliau juga tidak mengetahui pihak yang bertanggungjawab memasang CCTV berkenaan serta tujuan ia dipasang, namun percaya ia dilakukan oleh pihak pengurusan hotel kerana ahli politik tersebut dikenali ramai dan pernah terpalit dengan beberapa skandal seks sebelum ini.
Baik...

Keraguan yang pertama rujuk kenyataan Datuk T yang berikut:
"Saya diminta mencari jam itu di bilik hotel tetapi tidak menjumpainya.
Kemudian yang berikutnya:
Datuk T turut memiliki seutas jam tangan Omega yang dikatakan milik ahli politik itu yang didakwa diambil oleh wanita berkenaan semasa mengadakan hubungan seks pada tarikh tersebut dan menunjukkannya kepada wakil media sebagai bukti.
Soalan: Jam yang dicari tidak dijumpai, jadi jam mana pula dimiliki oleh Datuk T & ditunjukkan kepada wartawan..?

Keraguan yang kedua rujuk pada kenyataan Datuk T yang berikut:
Ketika mencari di belakang laci meja solek saya terkejut apabila ternampak wayar berselirat.
Soalan: Perlu dijelaskan pada umum bagaimanakah "teknik" "mencari di belakang laci" meja solek & bagaimanakah caranya untuk kita melihat "wayar berselirat" dibelakang laci..? Adakah laci berkenaan dari jenis "lutsinar", jenis "tiada penutup dibelakangnya" atau jenis "GangBang"..?

Disini berlaku kekeliruan kerana seingat & setahu gua, belakang laci biasanya terlindung oleh "dinding meja". bab ni lu orang boleh tengok sendiri laci dekat rumah atau opis korang. aku tak pikir ada laci jenis telanjang tak de dinding dekat belakangnya kecuali laci tu jenis "GangBang".

Keraguan ketiga rujuk pada kenyataan Datuk T yang berikut:
"Saya cungkil laci yang berkunci itu dan mendapati ada empat kamera litar tertutup (CCTV) dan satu perakam tersembunyi di dalamnya," katanya.
Soalan 1 (keraguan ketiga): Apakah semasa proses mencari jam tangan, Datuk T ada membawa apa-apa peralatan samada skru driver, pisau, kayu, besi atau apa-apa peralatan pertukangan yang membolehkan Datuk T menyungkil laci tersebut yang berkunci..?

Beb... bukan korang tak tau berapa punya susah nak cungkil laci yang berkunci. kalau rasa nak tau susah ke senang nak cungkil laci yang berkunci, korang boleh cuba dekat laci rumah atau opis masing-masing. praktikal lagi bagus dari dok gebang... cuba sekarang... gua bagi masa lu orang bikin praktikal.

Soalan 2 (keraguan ketiga): CCTV 4 bijik, Perakam 1 bijik... macam mana nak sambung direct connection dari 4 CCTV ke 1 perakam tanpa menggunakan peralatan khas..?

Datuk T kena perjelas bab ni. Gua malas nak soal panjang-panjang. ringkas macam ni cukup, bagi yang biasa dengan alat perakam & CCTV, mesti korang paham soalan aku. tolong perjelas dekat Datuk T sebab penjelasan dia sebanarnya langsung tak jelas & mengelirukan. Lu boleh kelentong wartawan Media Perdana tapi lu tak boleh kelentong gua.

Keraguan keempat rujuk pada kenyataan Datuk T yang berikut:
pelacur yang berusia 20-an
Soalan (keraguan keempat): Mana Datuk T tau umur pelacur tu "20-an"..? Adakah Datuk T kenal akan pelacur yang berusia "20-an" itu..? kalau Datuk T kenal akan pelacur yang berusia "20-an" itu, kenapa Datuk T tak bawa pelacur yang berusia "20-an" itu bersama Datuk T semasa sessi tayangan khas "Blue Monday at Carcosa Seri Negara" untuk diambil kenyataannya oleh para wartawan yang dijemput..?

Ataupun mungkin jugak pelacur berusia "20-an" itu telah diupah oleh Datuk T dengan bayaran yang dipersetujui untuk "melakonkan" adegan seks tersebut bersama pasangannya yang memiliki susuk tubuh seperti "OKT"..?

Keraguan kelima rujuk pada kenyataan Datuk T yang berikut:
"Selepas itu baru satu dunia tahu siapa beliau dan mengapa saya melakukan semua ini?
Soalan (keraguan kelima): Apa yang Datuk T dah lakukan..?

Keraguan keenam rujuk pada kenyataan Datuk T yang beikut:
namun percaya ia dilakukan oleh pihak pengurusan hotel
Soalan (keraguan keenam): Adakah pihak pengurusan hotel yang membuat rakaman bernilai berjuta-juta ringgit jika dinilai dari sudut kepentingan politik terlampau BANGANG meletakkan peralatan rakaman tersebut didalam laci bilik hotel setelah rakaman selesai dilakukan..?

Sikit ulasan: Gua nak ulas sikit bab CCTV yang ditemui dalam laci yang berkunci tu. agak mengherankan macam mana geng "GangBang" yang bikin rakaman CCTV tu boleh pasang CCTV tanpa disedari atau dilihat oleh "mangsa" yang lepak dalam bilik tu.

Sepemahaman gua la, bila dah Datuk T perjelas bahawa dia jumpa wayar berselerak, gua 110% yakin (gua pinjam keyakinan Zulkifli Noordin) cara terbaik untuk pasang 4 set CCTV tanpa mendedahkannya kepada mata manusia ialah dengan memasangnya didalam bumbung bilik.

Kerja ni bukan kerja senang beb... lu kena panjat dekat atas bumbung tu, tebuk lubang untuk locate 4 set CCTV kemudian tarik cable CCTV (samada cable wayar ataupun fiber optic) yang panjangnya berjela-jela kemudian disambungkan pada main connection. dari main connection lu kena sambung pulak dekat perakam. gitu la lebih kurang.

Kemudian nak kena sambung jugak power supply dekat semua equipment berkenaan. kalau pakai bateri gua ingat leceh banyak sebab lu kena save power, rakaman nak kena buat immedietly bila pelakon memulakan aksi "GangBang". tapi skil pakai bateri ni memang tak masuk akal la beb...

Yang lain-lain aku malas nak ulas sebab kalau aku ulas pun puak-puak UMNgOk/Beer eNd bukannya ada otak nak pikir.


Ada 1 lagi kemungkinan yang gua tak boleh tolak dalam hal pasang 4 CCTV tanpa dilihat oleh mata manusia. yang ni memang tak mustahil...

Mungkin jugak CCTV tu jenis "wireles". kalau jenis "wireles", memang orang tak kan perasan menatang ni... tapi kalau CCTV tu jenis "wireless", wayar yang berselirat tu nak buat menatang apa...??? Buat rantai motor Zulkifli Noordin supaya 110% selamat dari dibonceng perempuan berbaju seksi..?

Hahahahahahahahahahahaha...!!!