Follow by Email

Loading...
"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 29, 2011

Blogger UMNO Bercakap Soal "Moral"..?

Reactions: 
Artikel dekat bawah ni gua cilok dari blog House PK:
KISAH SEMBAHYANG HAJAT MEMPERTAHANKAN SI PELIWAT YANG JUGA PENZINA DI SHAH ALAM!

Seperti yang telah akiu janjikan tadi, sekarang ni tiba giliran aku nak cerita pasal apa yang berlaku di stadium Malawati di Shah Alam semalam.Memang tak dinafikan ramai yang hadir, mereka ni tak serik-serik naki pertahankan si Peliwat dan Penzina. Amat menyedihkan sekali tengok perangai bahlul-bahlul PAS ni.

Depa mula dengan sembahyang Maghrib yang diimamkan oleh Idris Ahmad. Antara yang hadir ialah Azmin Ali, Tuan Ibrahim Tuan Man, Abdullah Sani dan ramai lagi. Mereka sembahyang di tengah gelanggang dalam Stadium.

Selesai Solat Maghrib, Tuan Ibrahim Tuan Man telah menyampaikan tazkirah seperti berikut:

Kata Tuan Ibrahim, Himpunan malam ini sebagai sokongan terhadap Anwar yang menghadapi fitnah. (Nau'zubillah PAS). Di zaman nabi dulu telah ada fitnah tapi zaman sekarang makin teruk katanya. Fitnah di lakukan oleh orang yang tiada imam iaitu tidak kenal pahala /dosa. (Yalah kan ke PAS je pegang tiket sorga)

Tambah Tuan Ibrahim lagi, beberapa perkara telah di kesan kononnya yang menyebabkan orang tak percaya individu dalam video itu adalah Anwar (tunggu le video tu bila keluar nanti), contohnya perut dan dia mendakwa zaman skarang semua perkara boleh di lakukan (kiranya Tuan Ibrahim ni adik 'Steven Spielberg la)

Lepas tu Tuan Ibrahim kata sesuatu fitnah perlu di selidik terlebih dahulu dan bukan ditayangkan(tadi kata bukan Anwar so kenapa nak gelabah ni brahim oi?). Dia juga pertikai fitnah terhadap Nik Aziz yang dikatakan terlibat rasuah. (Oh! Part korang sedekah part orang lain rasuah kan). Fitnah terhadap Anwar Ibrahim masih guna isu sama iaitu liwat dan seks yang akhirnya diketahui dilakukan oleh Rahim Thamby Chik (Isu sama? Dah itu yang dia suka buat, kita nak buat macamana, betul tak?).

T.Ibrahim juga menyeru hadirin buat perubahan pada PRU ke 13 nanti. Selesai saja T.Ibrahim putar-belitkan fakta, mereka terus adakan solat Isyak berjemaah dengan diimamkan sekali lagi oleh Idris Ahmad.

Selesai je solat Isyak, mereka terus adakan Solat Hajat yang diimamkan oleh Hadi Awang. Selesai je Solat hajat untuk pertahankan si Penzina dan Peliwat, maka bermulalah Pidato Khas 'Menangkis Fitnah Jahat' yang dipengerusikan oleh Idris Ahmad. Masa ni Anwar, Lim Kit Siang, Dato Johari Abdul sudah ada.

Aku nak share sikit apa yang dikatakan oleh Abd Hadi Awang. Beliau kata rakyat kini menghadapi satu permainan politik kotor yang bercanggah dengan amalan demokrasi. Kata dia lagi PR akan laksanakan Buku JingGAY jika di beri amanah oleh rakyat (Hadi faham ke apa bendanya Buku JingGAy tu?). Isu ini sepatutnya di bawa ke mahkamah bukannya di tayang di hotel serta pihak berkuasa perlu siasat siapa dalang dalam pembikinannya (kan ke tengah siasat tu Hadi oi, ish, dari statement Hadi ni dia macam percaya Anwar dalam video tu la kan?.

Hadi kata kerajaan sanggup lakukan apa sahaja agar terus dapat memerintah. Hadi ucap syabas kepada Dato Johari Abdul kerana tidak termakan dengan imbuhan yang di tawarkan (yalah Hadi, dia demand mahal sangat, kalau dia dapat hari ini dia dok ceramah kata itu memang Anwar).

Hadi menambah lagi bahawa kezaliman oleh sesebuah negara akan mngalami kejatuhan seperti Mesir, Tunisia, Libya. (Apa kena mengena Anwar main dengan jalang Cina dan Mesir Hadi oi?). Hadi juga mengingatkan pemimpin BN bahawa mereka tidak akan kekal telah ada tanda-tanda akan berlaku perubahan. (Ya, perubahan itu adalah DAP GANTI PAS)

Semasa Hadi tengah sedap dok kempen pasal PRU13 (aku pun tak faham dia nak defend Anwar ke nak cerita pasal PRU ni) tibalah yang dinanti, iaitu MUR-SHIT-DOL HAM-PAS! Nicky sampai agak lewat lebih kurang jam 10 lebih, yalah dia pun dah naik cuak nak defend Anwar yang nafsu seks dia yang semakin buas!

Itulah lebih kurangnya kisah yang aku nak sampaikan pasal ceramah semalam, aku nampak mereka yang datang sembahyang hajat ni pun macam half hearted je. Tapi yang paling besar kena tanggung dosa sebab menipu semalam ialah Johari Abdul, manusia yang takde moral, dia masih sokong Anwar pun sebab apa yang dia mintak masa tengok video tu dia tak dapat!

Bangunlah rakyat Malaysia. Sampai bila korang nak kena tipu dengan jenis manusia tak bermoral seperti mereka ni? Aku tak kata la pemimpin BN moral mereka tinggi sangat, at least mereka tak jual agama demi mempertahankan si Peliwat yang kuat berzina dan menipu ni.
Malas nak komen panjang-panjang, malas nak taip banyak-banyak... tengok gambar dekat bawah kemudian jawab soalan dekat bawah gambar...


Moral...???
“Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasiq membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan.” (TMQ al-Hujurat [49]:6)

Perhimpunan Haram Perdana: Disebalik Kehebatan, Ada Kelemahan

Reactions: 
Perhimpunan Haram & Solat Hajat Perdana di Stadium Melawati, Shah Alam semalam khabarnya dapat sambutan yang sangat-sangat membanggakan. dari info-info sekitar Twitter, Facebook, Blog & Portal website kehadiran dikatakan mencecah 10,000 orang & ada jugak yang mengandaikan kehadiran mencecah 20,000 orang.

Oleh sebab gua tak hadir, jadi gua andaikan kehadiran adalah diluar jangkaan. kalau tengok dalam gambar memang boleh meremang bulu roma. Allahu Akbar..! Allahu Akbar..! Allahu Akbar..!

Yang bagusnya sejak Pakatan Rakyat ambil alih pemerintahan Negeri Selangor, tak kurang dari 10 kali dah diadakan majlis ibadat, sujud kepada Pencipta dalam Stadium Melawati, sebelum ni Stadium sekadar jadi tempat bersukan & berfoya-foya dalam majlis lagha.

Alhamdulillah Amin...

Gua tak nak ulas panjang bab Perhimpunan Haram Perdana semalam sebab dah ramai sangat Twitter, Blogger, Facebooker & Portal ulas... gua nak ulas bab "Kejadian Yang Tak Sepatutnya Berlaku" dalam Perhimpunan Haram Perdana semalam.

Mungkin tak ramai yang tahu akan kehadiran Encik Armand Azha yang sedia kita kenal sebagai Ketua Wira PERKASA. gua dapat tau berita ni dari Twitter Armand sendiri.

Gua jugak dapat tau bahawa Armand hadir bersama beberapa rakannya dalam Perhimpunan Haram Perdana tersebut dan bagu gua, Encik Armand patut dipuji kerana berani menghadirkan diri dalam Perhimpunan "Haram" & gua anggap kehadiran Armand adalah kerana dia "Meraikan Demokrasi" di Malaysia & gua fikir selebihnya Armand hadir kerana cuba mencari kebenaran terhadap isu terkini dalam politik Malaysia.

Bab yang tu gua ucap Tahniah buat Armand, gua tak heran walaupun imej lu tak berapa bagus dimata orang ramai & gua anggap nasib Armand tak berapa baik dalam beberapa hal & mesti la ada sebabnya.

Mungkin jugak sebab salah Perjuangan.

Topik utama gua dekat sini ialah berkenaan dengan sikap ataupun tindakan bodoh beberapa pihak yang secara tak cerdik telah mengherdik Armand & rakan-rakan dia masa dia hadir di Stadium semalam.

Pada gua, majlis semalam boleh dihadiri oleh sesiapa sahaja sebab tujuan Perhimpunan tersebut diadakan ialah untuk memberi penjelasan atas isu berbangkit. petutnya tuan rumah kena rai tetamu macam ni. kalau gua ada semalam, gua usaha jugak supaya Armand diberi seat atas podium sebagai penghormatan kita pada tetamu.

Ni bukan masalah nak backing sape-sape dalam hal ni, tapi masalah utama ialah, benda macam ni tak sepatutnya berlaku. tu bukan cara kita merai tetamu.

Kita bercakap soal keadilan, soal yang baik-baik tapi sikap kita sendiri tak macam orang baik, sikit lebih kurang dah nak jadi macam sarkis. mungkin bagi kita seronok dapat maki-maki musuh kita tapi pada moralnya macam mana..?

Ni nak tarik sokongan pada Pakatan Rakyat atau rasa-rasa Pakatan Rakyat dah cukup kuat & tak perlukan sokongan lain dari yang sedia ada..?

Akai ada ka...???